Manipulace s objektem 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109MSO1 | Z | 1 | 4CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti se naučí analyzovat objekty, dokáží najít způsob, jak je použít, jak se z nich inspirovat a vytvářet choreografie a divadelní situace a scény na nich založené. Studenti nachází nové způsoby pohybu a pohybových kombinací využívající charakteristické znaky objektů. Naučí se, jak zapojit žonglování do pohybových choreografií a jak pracovat s objektem v rámci daného charakteru postavy, nebo jak skrze objekt charakter postavy vytovřit.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
V samém počátku výuky manipulace s objektem se zaměřujeme nejprve na analýzu objektu. Používáme různé předměty od klasických žonglérských pomůcek až po každodenně používané objekty. Analýza předmětů probíhá jak v rovině fyzických vlastností, tak v rovině psychologických asociací s objekty spojenými.
Dále se výuka soustředí na pohyb s objektem. Snažíme se nacházet možnosti pohybu s objektem a dále zapojit žonglování do pohybových choreografií. Hledáme cesty, jak objekt zapojit do vystižení charakteru postavy.
Tématické okruhy:
1.Charakteristika a analýza předmětů určených k manipulaci a žonglování
2.Pohyb s objektem
3.Hledání charakteru postavy ve vztahu k manipulovanému objektu
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
KLETEČKA, Petr. Žonglérův slabikář. Praha: Petr Kletečka, 2015. ISBN 978-80-260-6534-0.
Doporučená literatura:
KRATOCHVÍLOVÁ, Adéla. Žonglování jako součást pedagogické intervence a prostředek uměleckého vyjádření –disertačí práce, Brno: JAMU – divadelní fakulta, 2010.
SOSNOVCOVÁ, Jana. Vliv žonglování na rozvoj koordinace a motoriky - bakalářská práce. Praha: UK HTF, 2014.
https://zonglovani.info/odborne-texty.html
https://zonglovani.info/literatura.html
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na seminářích, 80 % docházky.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje