Manipulace s objektem 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109MSO2 | Z | 1 | 4CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student lépe ovládá samotnou techniku žonglování. Zdokonalí se v koordinaci a přesnosti v pohybu. Rozumí základní terminologii s žonglováním spojené, dokáže také zapsat vytvořenou, nebo viděnou choreografii pomocí matematického zápisu.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky ve druhém semestru se zaměřuje především na technickou stránku žonglování. Studenti se učí základní techniky žonglování, které jim pomohou zlepšit jejich motorické dovednosti. Tedy přesnost a rychlost v pohybu, koordinaci rukou a očí (hand-eye coordination), prostorové vidění a vnímání. Studenti se také učí terminologii, teorii a matematické zapisování žonglování - juggling siteswaps.
Tématické okruhy:
1.Technika žonglování, zlepšování motorických dovedností (koordinace ruka-oko, přesnost, rychlost, pohotovost)
2.Tréning základních technik a terminologie s nimi spojených
3.Matematický zápis žonglérské choreografie
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
KLETEČKA, Petr. Žonglérův slabikář. Praha: Petr Kletečka, 2015. ISBN 978-80-260-6534-0.
Doporučená literatura:
KRATOCHVÍLOVÁ, Adéla. Žonglování jako součást pedagogické intervence a prostředek uměleckého vyjádření –disertačí práce, Brno: JAMU – divadelní fakulta, 2010.
SOSNOVCOVÁ, Jana. Vliv žonglování na rozvoj koordinace a motoriky, bakalářská práce. Praha: UK HTF, 2014.
Hodnoticí metody a kritéria
Praktická zkouška a předvádění prvků ze seznamu “triků” a vlastní sekvence, aktivní účast na seminářích, docházka min. 75 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje