Pantomima a tělesný mimus 6

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109PTMI6 ZK 3 4CT česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Student si osvojí umělecké prostředky k vytvoření představení. Patří mezi ně dramaturgie, práce s námětem, hledání obsahu, formy, celková výstavba díla. Naučí se pracovat s hudbou, scénou, kostýmem a líčením. Student se naučí jak správně vystavět divadelní představení, jehož cílem je autorovo sdělení divákovi.

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Výuka se zaměřuje na vytvoření vlastního vystoupení. Student se učí všechny dosavadní získané dovednosti (instrumentace mimu - fyzická a vnitřní síla, pohled, protipohyb a představivost, pantomimické herectví a technika mimu Mime Corporel) použít ve prospěch vzniku vlastního původního díla.

Tematické okruhy:

1.Fyzický a duchovní trénink

2.Improvizace – pantomimický monolog a dialog

3.Autorská tvorba – příprava inscenace, kde student musí uplatnit všechny získané interpretační dovednosti, autorské a konceptuální znalosti oboru.

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

FIALKA, Ladislav. Umění pantomimy. Praha: Ústřední dům armády, 1964.

FIALKA, Ladislav. Pantomima: Vybrané statě. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.

VIZVÁRY, Radim. Česko-francouzské kontakty a jejich význam pro českou moderní pantomimu - disertační práce. Praha: Hudební a taneční fakulta AMU, 2013.

Doporučená literatura:

ANGER, Marie-Luise. Geometrie der Bewegung. Berlin: Henschel-Verl., 1998. ISBN 9783894873004.

DECROUX, Étienne. Paroles sur le mime, Paris: Librairie Theatrale, 1994. ISBN 978-2734901150.

POTRNER, Paul. Experimentální divadlo. Praha: Orbis, 1960.

Hodnoticí metody a kritéria

Vytvoření krátkého vystoupení, 80 % docházky, plnění domácích úkolů, aktivní účast v hodinách, viditelný rozvoj studenta.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů