Soustředění katedry nonverbálního divadla 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
109SNDI1 Z 2 20CS česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Schopnost týmové spolupráce, sebereflexe a vzájemné diskuse. Student si vytváří vlastní tréninkovou sestavu. Individuální konzultace nad uměleckým směřováním v rámci studia. Získání znalostí z příbuzných oborů. Navázání kontaktů se studenty katedry tance.

Forma studia

cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Hlavním cílem soustředění všech studentů bakalářského stupně je intenzivní skupinová výuka. Výuka je plánovaná jako výjezdní (Poněšice) a využívá specifických podmínek daného prostředí (narušení stereotypu v rámci běžného rozvrhu), ve kterém se studenti soustředí na vytvoření vlastní tréninkové sestavy, reflexi a sebereflexi, na týmovou spolupráci, improvizaci ve spontánním plnění úkolů a realizaci okamžitých tvůrčích nápadů. Studenti se potkávají s pozvanými odborníky z příbuzných oborů a získávají tak znalosti v jiných oblastech než v rámci běžné výuky.

Dalším cílem je prohloubení vazeb v rámci tanečního a nonverbálního umění a prezentace vlastní umělecké tvorby. Studenti se učí kritickému myšlení a sebereflexi, komunikační kreativitě a strategii.

Soustředění vzniká pod vedením hlavních pedagogů, kteří se studenty individuálně konzultují jejich umělecké směřování a absolventské výkony. Probíhá společná diskuse a analýza tendencí v současném nonverbálním divadle.

Tematické okruhy:

  1. Rozvíjení dílčích aspektů výuky (společná improvizace v nedivadelním prostoru, využití místních podmínek pro tvorbu atd.)
  2. Mezioborová diskuse a reflexe
  3. Konzultace absolventských projektů
  4. Seznámení se s odborníky z dalších oborů (psychologie, zpěv, fyzioterapie) a využití jejich metod

Doporučená nebo povinná literatura

Doporučená:

HALAŠ, Adam. Být mim je in. Taneční zóna 23, 2019, r. 23, č. 1, s. 6-11

JAWOR, Maja. Hlas a pohyb: herecká technika a herecká tvořivost: zkušenosti z Gradzienic a zkoušení inscenace Farmy v jeskyni Sclavi / Emigrantova Píseň. První vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze KANT – Karel Kerlický, 2010. 233 stran. ISBN 978-80-7437-031-1.

PATTERSON, Kerry. Jak mluvit, když o něco jde: klíčové rozhovory v práci i v životě. Brno: BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0072-8.

SLAVÍKOVÁ, Eva a Eva VYSKOČILOVÁ, ed. Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum: sborník z konference 14. a 15.10.1999. Praha: Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-50-3.

VAVŘÍKOVÁ, Eliška. Mimesis a poiesis: od etnoscénologického výzkumu k hereckému projevu v inscenaci Farmy v jeskyni Sclavi/Emigrantova Píseň. Praha: KANT – Karel Kerlický, 2009. 165 s. ISBN 978-80-86970-87-5.

VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-387-1.

Hodnoticí metody a kritéria

docházka 90 %

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů