Základy inscenační dramaturgie 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
109ZID1 | Z | 1 | 1PT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Studenti mají představu o způsobu dramaturgické práce při přípravě divadelní inscenace na teoretické bázi. Jsou schopni analýzy a syntézy jednotlivých žánrů v rámci jedné divadelní inscenace. Mají představu o tom, co obnáší autorská tvorba a pochopí vzájemnou spolupráci inscenačních složek.
Forma studia
přenášky
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Seznámit posluchače alespoň základně s činností dramaturga od námětu, přes cizelování tématu až po řešení stavby a struktury děje a vytváření postav, osvojit si dramaturgické myšlení, mít praktickou představu a zkušenost, co obnáší autorská tvorba. Sledování ukázek záznamů inscenací nového cirkusu a divadla kde dochází k syntéze více druhů žánrů – artistiky, pohybu, tance a hudby, a dále analýza jejich dramaturgie a rozklíčování podstaty syntézy jednotlivých složek.
Tematické okruhy:
- Námět
- Téma
- Postavy a vývoj jejich vzájemných vztahů v dramatické situaci
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
BROOK, Peter. Pohyblivý bod, 40 let divadelního výzkumu 1946-1987. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon, 1996.
CÍSAŘ, Jan. Herectví v alternativních divadelních formách. Praha: DAMU, 2010. ISBN 978-80-7331-182-7.
KLÍMA, Miloslav. O dramaturgii. Praha: Pražská scéna, 2016. ISBN 978-80-86102-98-6.
Doporučená literatura:
CÍSAŘ, Jan. Člověk v situaci. 2. rozšířené vydání (v AMU první). Praha: NAMU, 2016. 194 stran. ISBN 978-80-7331-382-1.
ETLÍK, Jaroslav. Zakoušení divadla. (Vztah noetického a ontologického principu v divadelním umění). Divadelní revue, roč. 10, 1999, č. 1, s. 3–30.
HYVNAR, Jan. Herec v moderním divadle: k divadelním reformám 20. století. Vyd. v nakl. KANT 1. Praha: KANT – Karel Kerlický Akademie múzických umění v Praze, 2011. 271 s. ISBN 978-80-7437-060-1.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka 75 %, aktivní účast na hodinách, vypracování eseje o rozsahu min. 4 NS.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje