Didaktika/Vyučovatelská praxe hudební režie 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DPRE2 | ZK | 1 | 4SS+10CS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student dovede tvůrčím způsobem vytvořit přípravu a realizovat výuku v rozsahu stanoveném tematickými okruhy. Dokáže zaujmout žáky a inspirovat je k tvůrčí práci za použití vhodných učebních pomůcek. Dovede inovativně ovlivňovat tvůrčí interakci s žákem. Zná postupy, jak rozvinout sluchové schopnosti žáka a jeho zvukovou představivost, které uplatňuje při hudební režii.
Forma studia
seminář, praxe
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Orientace v praktických metodách výuky zvukové tvorby – hudební režie. Zařazení inovativních postupů při komunikaci a interakci mezi žákem a pedagogem.
Tematické okruhy:
Vyučovací metody základních znalostí z akustiky, zvukové techniky a hudební elektroniky
Způsoby využití DAW, audio, MIDI, Plug-Ins
Metodika teoretické části výuky – historie a funkce hudební režie
Sluchová analýza a čtení notového zápisu při hudební režii – praktické postupy
Aplikace hudební režie při výuce – analýza interpretace ze zvukové nahrávky nebo při nahrávací praxi
Praktická část výuky – provedení hudební režie při nahrávání a střihu hudebního snímku
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
Článek z časopisu
MUSIL, Ondřej. Notační program Sibelius ve výuce. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 38-41. ISSN 1805-4056.
MUSIL, Jaroslav. Multimédia v hudební výchově. Aura musica. Časopis pro sborovou tvorbu, hudební teorii a pedagogiku, 2014, č.6, s. 74-77. ISSN 1805-4056.
Doporučená literatura:
Knihy
BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8.
MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80-731-5039-5.
MAREŠ, Jiří. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
ZORMANOVÁ, Lucie. Výukové metody v pedagogice. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
Web
Příklad ŠVP s EZHZT, ZUŠ Police nad Metují. Dostupné z: http://www.zuspolice.cz/ezhzt
Metodický portál inspirace a zkušenosti učitelů, EZHZT – Elektronické zpracování hudby a zvuková tvorba. Dostupné z: http://diskuze.rvp.cz/viewforum.php?f=781&sid=1bb4b1d01e0126b10a5baec4095e67a2
Hodnoticí metody a kritéria
Student získá atestaci na základě vypracování pedagogické přípravy a její prezentace na semináři.
Účast je povinná minimálně z 60 %. Dále musí absolvovat pedagogickou praxi v požadovaném rozsahu.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje