Komorní hra na bicí nástroje 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
173KHBN1 | Z | 2 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení:
Student je obeznámen s principy kolektivní interpretace
Je schopen identifikovat své nedostatky. Je schopen sebereflexe, dokáže rozlišit, kdy je případný nesoulad zaviněn jím samým a kdy spoluhráčem. Je otevřený konstruktivní kritice, kterou dokáže zužitkovat ve svůj prospěch.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Seznámení s principy kolektivní interpretace
Revize zkušeností s komorní hrou během středoškolského vzdělávání
Odhalení individuálních specifik jednotlivých studentů
Tematické okruhy:
Budování koncertního repertoáru od skladeb pro dva hráče až po velké ansámbly bicích nástrojů (6 a více hráčů)
Transkripce barokních skladeb pro marimbu
Kolektivní hra z listu
Pěstování kolektivního ducha tvorby - sjednocení interpretačního záměru, pěstování absolutní preciznosti v souhře
Komorní skladby s výrazným podílem bicích nástrojů - kromě výše uvedeného důraz na vnímání a zohlednění specifik kooperujících nástrojů - dech, ozev, dynamická úroveň, charakter barvy zvuku apod.
Poslech a analýza dostupných nahrávek studovaných skladeb v podání jiných interpretů.
Doporučená nebo povinná literatura
Seznam literatury bude průběžně doplňován o nově vznikající skladby. Výběr konkrétních titulů je závislý na individuálních predispozicích jednotlivých studentů.
Příklad repertoáru:
BACH, Johann Sebastian. Praeludium č.2 - Wohlteprerierte Klavier (úprava pro vibrafon a marimbu)
BARTÓK, Béla. Sonáta pro dva klavíry a bicí nástroje
HAASE, Miloš. Větrná růžice
HAYDN, Joseph. Divertimento. Úprava pro vibrafon a marimbu Fink Siegfried
REICH, Steve. Clapping Music
SVOBODA, Tomáš. Duo
Ve všech případech se jedná o hudebniny, vydání libovolné.
Studijní pomůcky
Audio / video nahrávky
YouTube
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou získání zápočtu je iniciativa a tvůrčí přístup během celého semestru, tj. dostatečný objem času věnovaný samostatnému nácviku a evidentní snaha o pokrok mezi jednotlivými cvičeními, předkládání vlastních návrhů, zejména v oblasti interpretačního pojetí skladeb i jejich výběru, aktivní sledování domácí i zahraniční koncertní scény.
Aktivní a vstřícná komunikace v kolektivu souborové hry. (Hodnotí vyučující.) Docházka min. 60 %.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje