Didaktika/Vyučovatelská praxe saxofonu-jazz 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174DPSJ2 | ZK | 1 | 1T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Předmět slouží k metodickému nácviku a osvětlení všech problematik hráče na klarinet. Zabývá se prstovou technikou, interpretačními pojmy, literaturou a praktickými činnostmi studenta s mladými ,začínajícími hráči na saxofon
1.Metodika správné prstové techniky
2.Osvětlení interpretačních pojmů z hlediska metodického nácviku
3.Literatura pro klarinet metodicky rozdělená pro jednotlivé stupně škol a zdatnosti žáků
4.Metodicko praktická činnost se začínajícími žáky s různou úrovní talentu a předpokladů
Forma studia
Kontaktní výuka.
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta a dostatečný hudební archiv.
Obsah kurzu
Didaktika se váže na všechny výukové postupy včetně specifikace metodických výstupů a kvality výstupů interpretačních oborů.Předmět připraví studenty na pedagogickou dráhu na středních školách, konzervatořích nebo na hudebních školách. Také pomůže studentům pochopit principy hry na
saxofon v jejich vlastní praktické činnosti. V tomto předmětu je metodickým nácvikem probrána problematika správné prstové techniky, interpretace a literatury. Studentu je umožněna i praktická činnost se žáky, kteří na nástroj teprve začínají hrát. Prstová technika je demonstrována na jednoduchých etudách a je přiložen výklad, jak správně postupovat při nácviku či při odstraňování problémů. Možnosti interpretace a pohledům na možnosti,jak docílit v různých žánrech a obdobích správné nebo možné interpretace, je věnována nemalá část předmětu. Toto je spojeno i s rozhledem v literatuře nástroje. Praktická metodika je součástí předmětu, kdy student sám metodicky vede žáky, kteří buď na saxofon začínají nebo dosáhli různé úrovně
saxofonové hry.
Doporučená nebo povinná literatura
Krtička ,Stanislav: Metodika hry na klarinet
Jeanjean,Paul : Vade mecum
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnotí se iniciativa a tvůrčí přístup.
Poznámka
Studenti získávají potřebné informace z oblasti didaktiky příslušných oborů. Mohou si takto rozšířit své vzdělání o pedagogickou způsobilost.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven