Hra v jazzovém ansámblu 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174JZA4 | ZK | 8 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jaromír HONZÁK, Jiří SLAVÍK, Luboš SOUKUP
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student prokazuje silnou schopnost sebemotivace a sebekázně. Prokazuje vysokou úroveň improvizační zběhlosti. Provádí na vysoké úrovni kritickou sebereflexi ve vztahu k vlastnímu stylu učení, dovednostem a strategiím. Má schopnost naslouchat, spolupracovat a upřednostňovat společný zájem před prosazením vlastního názoru. Je flexibilní a schopný rychle si v reálném čase osvojovat znalosti a využívá svou představivost, intuici a emocionální porozumění, přemýšlí a pracuje tvořivě, flexibilně a adaptivně.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
Prerekvizity: Magisterský projekt 3, Vývoj hry na hud. nástroj v historii jazzu 1
Korekvizity: Magisterský projekt 4, Vývoj hry na hud. nástroj v historii jazzu 2, Koncertní praxe 4
Obsah kurzu
Předmět Hra v jazzovém ansámblu slouží k praktickému procvičení všech znalostí a dovedností získaných při studiu ostatních předmětů. Je jakýmsi ověřením toho, že získané znalosti a dovednosti umí student prakticky využít. Hra v ansámblu patří k základním schopnostem jazzového hudebníka.
Student si procvičuje své schopnosti skupinové hudební interakce a komunikace a schopnost stát se organickou součástí ansámblu libovolného stylového zaměření. Cílem je osvojení přístupu, kdy prospěch celku je nadřazen individuálnímu zájmu, tj. člen ansámblu hraje tak, aby podpořil vyznění celku, nikoli strhával pozornost sám na sebe.
Předmět Hra v jazzovém ansámblu je koncipován tak, že jednotlivé ansámblové projekty jsou věnovány tvorbě konkrétního jazzového velikána libovolné epochy jazzového vývoje, případně mají jinak definované specifické kompozičně – aranžérské zaměření.
Tematické okruhy:
- KURT ROSENWINKEL – ansámbl věnovaný tvorbě tohoto jazzového tvůrce
- JIM BLACK – ansámbl věnovaný tvorbě tohoto jazzového tvůrce
- BJORK – ansámbl věnovaný tvorbě této nadžánrové umělkyně
- IMPROVIZAČNĚ - KOMPOZIČNÍ DÍLNA – ansámbl věnovaný vytváření hudby na místě
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
AEBERSOLD, Jamey. Combo rehearsal guidelines. New Albany: Jamey Aebersold, 1980.
BJORK. Vespertine [zvukový záznam na CD]. London: Bjork Overseas Ltd., 2001.
ROSENWINKEL, Kurt. The Next Step [zvukový záznam na CD]. New York: Verve, 2000.
Zvukové záznamy ve formátu MP3 uložené v soukromém archivu vyučujícího a na Katedře jazzové hudby HAMU:
BLACK, Jim. Alasnoaxis.
Hodnoticí metody a kritéria
Student je hodnocen na základě své práce v konkrétním ansámblu. Hodnotí se hloubka osvojení repertoáru, schopnost zapojení do kolektivní práce ansámblu, kvalita samotného hudebního výkonu (interpretace a improvizace).
Další požadavky: docházka 100% – výuka probíhá blokově ve třech po sobě jdoucích dnech
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Jazzová hudba (magisterský studijní program) (povinný předmět hlavní)