Teorie skladby 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
186TSK3 | Z | 2 | 1PT+1ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je posílit orientaci studentů v oblasti melodické složky různých projevů evropské hudební kultury a rozšířit teoretické znalosti studentů týkající se melodických struktur různých hudebních stylů a žánrů.
Forma studia
Nějčastěji rozbor mistrovských partitur. Cvičení ve vlastních tvůrčích pokusech
Předpoklady a další požadavky
Pravidelná (nejméně 75%) účast ve výuce a aktivní podíl na diskusích. Vypracování a přednesení referátu analyzujícího melodické struktury. Prostudování zadané studijní literatury.
Obsah kurzu
Přednáška a seminář jsou zaměřeny na základní otázky melodiky z hlediska praktických i teoretických požadavků na znalosti studentů studijních oborů skladba, dirigování, hudební teorie a hudební režie. Zvláštní pozornost je věnována vztahům tzv. paradigmatu a syntagmatu v oblasti melodických útvarů a systémům organizace vztahů tónových výšek.
Doporučená nebo povinná literatura
Miloslav Ištvan: Jednohlas v soudobé hudbě (Brno 1989)
Karel Janeček: Melodika (Praha 1956)
Ctirad Kohoutek: Hudební kompozice, s. 100-431 (Praha 1989)
Slovník české hudební kultury, hesla: struktura, s. 873-876, melodie, melodika, s. 544-545 (Praha 1997)
Miloš Štědroň: Základy polymelodiky (12 analýz)(Brno, Masarykova univerzita, 1993)
Příslušná hesla ve slovnících The New Grove Dictionary of Music and Musicians (London 2001), Die Musik in Geschichte und Gegenwart (Kassel 1995), Slovník české hudební kultury (Praha, Supraphon 1997)
Hodnoticí metody a kritéria
Účast na lekcích, vypracovaná cvičení zadaná pedagogem
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje