Filosofická propedeutika 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EFO4 | ZK | 2 | 2T | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Seznámit posluchače s filosofickým myšlením zvláště v kontextu filosofie hry, herectví, divadla a filosofie tělesnosti.
Forma studia
přednášky, analýza textů, moderovaná diskuse, čtení
Předpoklady a další požadavky
Nejsou žádné znalostní požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.
Obsah kurzu
Filosofická propedeutika 2 se zaměřuje na filosofii dialogu a filosofickou antropologii a seznamuje zejména s fenomenologicky, hermeneuticky a dialogicky laděnými filosofiemi.
- Řeč jako zkušenost světa
- Intuice versus jazyk a jeho možnosti.
- Já-Ty, Já-Ono.
- Filosoficko-antropologické aspekty herectví
Doporučená nebo povinná literatura
H. G. Gadamer, Truth and Method (second, revised edn, trans. Revisions J. Weinsheimer and D. G. Marshall) New York: Continuum, 1995. (first published 1960) Part: Ontology of Play
E. Fink,The Oasis of Happiness: Toward an Ontology of Play, Yale French Studies No. 41, Game, Play, Literature: Yale University Press. 1968. p. 19-30.
D. Winnicot, Playing and Reality, London and New York: Routledge, 2005. (first published 1971)
J. Huizinga, Homo Ludens: A Study of the Play-element in Culture. Boston, MA:The Beacon Press, 1950 (first published 1944) 1-49
F. Nietzsche, So spoke Zarathustra, Dover, 1999. (selected stories)
F. Nietzsche, Untimely meditation, Cambridge University Press, 1997. (Part: On Use and Abuse of History for Life)
F. Nietzsche, The Birth of Tragedy, Penguin, 1993. (first three chapters)
M. Buber, I and Thou, Martino publishing, 2010. (first section)
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou udíleny na základě:
účasti a aktivity na přednáškách/seminářích
vypracování semestrální práce
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje