Skupinová výuka hlasové výchovy 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
202SHY3 Z 2 2T česky zimní

Garant předmětu

Tereza JANDA ROGLOVÁ

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Tereza JANDA ROGLOVÁ, Ivana VOSTÁRKOVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Forma studia

Předpoklady a další požadavky

Lze vyžadovat základní hudebně-teoretické znalosti; středoškolské znalosti dechového, hlasového a artikulačního ústrojí; hudebnost, zájem o obor, vzdělanostní předpoklady.

Obsah kurzu

Hlasová výchova je chápána jako jeden z komponentů autorské výchovy seberealizace ve smyslu směřování k sebepoznání a vlastní mohoucnosti. V tomto nasměrování je též nazývána výchovou hlasem. K tomuto směřují všechny psychosomatické disciplíny studia KATaP.

Doporučená nebo povinná literatura

Čunderle, Michal (ed.): Hlas, mluva, řeč, Řeč, mluva, hlas. Praha: AMU, 2006

Lewis, Dennis. Tao dechu: Naučte se správně dýchat, přeložil Jan Brázda. 1. vydání. Praha: Pragma, 2000

Martienssenová - Lohmanová Franziska. Vzdělaný pěvec: Pěvecký lexikon. 1. vydání. Praha: Cora, 1994

Kröschlová, Eva. Ladění: Psychosomatická příprava k výuce herectví. 1. vydání. Praha: AMU, 1991

Válková, Libuše. Svět a divadlo: Hlasová výchova herců a její řešení, 1993, č. 1.

Válková, Libuše a Vyskočilová, Eva. Hlas individuality - Psychosomatické pojetí hlasové výchovy. 1. vydání. Praha: AMU, 2007

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě pracovní aktivity ve cvičeních a seminářích; vypracování dvou reflexí na klauzurách obou semestrů; teoretického pohovoru o základech pěvecké techniky a jejím významu pro rozvoj osobnosti.

Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů