Inscenační tvorba 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ALIT1 | ZK | 10 | 8SS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jiří HAVELKA, Marta LJUBKOVÁ, Vladimír NOVÁK, Robert SMOLÍK, Denisa VÁCLAVOVÁ, Sodja ZUPANC-LOTKER, Tomáš ŽIŽKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Absolvent:
- samostatně uspořádá vstupní materiál k inscenaci,
- pojmenuje smysl svého projektu,
- formuluje základní hypotézy (inscenačního a performativního klíče),
- zvolí si strategii zkušebního procesu,
- je schopen týmové práce při analýze vstupních materiálů.
Forma studia
Seminář.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Obsah kurzu
Předmět Inscenační tvorba propojuje samostatnou tvůrčí činnost studenta, která představuje podstatnou část studijní zátěže, s pedagogickou supervizí konzultantů*. Ti vstupují v pravidelných intervalech do procesu zkoušení a reflektují jeho jednotlivé fáze, aniž by přímo ovlivňovali skladbu a použití scénických komponentů.
V prvním semestru je zvýšená pozornost věnována té fázi přípravného procesu, ve které dochází k formulaci osobního tématu. Individuální konzultační činnost k projektu je vedena od primární inspirace a její postupné artikulace, přes formulaci tématu (vytyčení sémantického pole) k tvorbě myšlenkové platformy pro zahájení zkoušek, tedy vytvoření dramaturgicko-režijně-scénografické koncepce, samozřejmě s přihlédnutím ke specifikům neinterpretačního divadelního klíče. Důraz je kladen na osobní iniciativu studenta.
*/ Uvedený rozsah studijního předmětu zahrnuje pouze kontaktní výuku (konzultace), nikoli nekontaktní výuku (samostatnou tvůrčí činnost studenta), která představuje podstatnou část studijní zátěže v tomto předmětu.
Doporučená nebo povinná literatura
BOGART, Anne. A director prepares : seven essays on art and theatre. 1st published. London: Routledge, 2001. 155 s. ISBN 0-415-23832-3.
BROOK, Peter. Prázdný prostor. 1. vyd. Praha: Panorama, 1988. 229 s. ISBN 402-22-855.
BROOK, Peter. Nitky času : memoáry. Vyd. 1. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2004. 225 s., ISBN 80-7008-170-8.
+ Individuální literatura a studijní pomůcky v závislosti na specifikách inscenačního projektu.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení se zakládá na ústní obhajobě a praxi v rámci práce na vlastním inscenačním projektu. Hlavním způsobem ověření studijních výsledků je písemná reflexe zkušebního období, prezentace inscenačního projektu ať už ve finální, nebo rozpracované podobě a ústní obhajoba projektu před komisí.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | přednášková par. 1 | |||
Út | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | přednášková par. 1 | |||
St | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | přednášková par. 1 | |||
Čt | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | přednášková par. 1 | |||
Pá | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (povinný předmět hlavní)