Inscenační tvorba 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
204ALIT2 | ZK | 10 | 10SS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jiří HAVELKA, Marta LJUBKOVÁ, Karel František TOMÁNEK, Denisa VÁCLAVOVÁ, Sodja ZUPANC-LOTKER, Tomáš ŽIŽKA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Absolvent:
- vnímá a následně zpracovává podněty od ostatních členů inscenačního týmu i pedagogického vedení,
- plánuje a řídí jednotlivé fáze zkušebního procesu,
- vede a motivuje spoluúčastníky zkušebního procesu.
Forma studia
Seminář.
Předpoklady a další požadavky
Úspěšné absolvování předmětu Inscenační tvorba 1.
Obsah kurzu
Předmět Inscenační tvorba propojuje samostatnou tvůrčí činnost studenta s pedagogickou supervizí konzultantů*, kteří vstupují v pravidelných intervalech do procesu zkoušení a reflektují jeho jednotlivé fáze, aniž by přímo ovlivňovali skladbu a použití scénických komponentů.
Druhý semestr kurzu se týká především zkušební fáze připravovaného projektu. Důraz je kladen na schopnost vzájemné kooperace a týmové mezioborové spolupráce. V rámci procesu zkoušek se testuje předpřipravená koncepce jevištní zkušenosti. Jedná se o kontinuální proces vzájemné interakce nejen všech spolutvůrců, ale též jednotlivých komponentů. Náplň a vedení zkoušek jako moment, kdy divadlo vzniká, kdy se zhmotňuje původní záměr, motivace i myšlenka v jevištní matérii. Divadelní tvorba jako kreativní střet spontánnosti a následné reflexe.
*/ Uvedený rozsah studijního předmětu zahrnuje pouze kontaktní výuku (konzultace), nikoli nekontaktní výuku (samostatnou tvůrčí činnost studenta), která představuje podstatnou část studijní zátěže v tomto předmětu.
Doporučená nebo povinná literatura
ETCHELLS, Tim. Certain fragments: Contemporary performance and forced entertainment. London New York: Routledge, 1999. 228 s. Dostupné na WWW: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10054916. ISBN 978-0-415-17383-4.
ROSTAIN, Michel. Deník zkoušek Tragédie Carmen Petera Brooka. 1. vyd. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2013. 128 s. ISBN 978-80-7331-275-6.
+ Individuální literatura v závislosti na specifikách inscenačního projektu.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení se zakládá na ústní obhajobě a praxi v rámci práce na vlastním inscenačním projektu. Hlavním způsobem ověření studijních výsledků je písemná reflexe zkušebního období, prezentace inscenačního projektu ve finální podobě a ústní obhajoba projektu před komisí.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | paralelka 1 | |||
Út | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | paralelka 1 | |||
St | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | paralelka 1 | |||
Čt | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | paralelka 1 | |||
Pá | 09:00–13:00 | Jiří HAVELKA | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Alternativní a loutkové divadlo (M.A.) (povinný předmět hlavní)