Příprava k inscenačnímu projektu (pohyb, zpěv, hlas, hudba) 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
204WIP3 Z 2 2T česky letní

Garant předmětu

Branislav MAZÚCH

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Olga ČEŠKOVÁ, Eva MÁLKOVÁ, Branislav MAZÚCH, Markéta RICHTEROVÁ, Dora SULŽENKO HOŠTOVÁ, Vratislav ŠRÁMEK

Výsledky učení dané vzdělávací složky

  1. Pochopit význam pohybu v herecké tvorbě.
  2. Naučit se vnímat, respektovat a reagovat na další osoby v jevištním prostoru.
  3. Rozvíjení herecké kreativity.

Forma studia

Odborné cvičení.

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Osnova:

  1. Prostorová orientace.
  2. Pohyb jako výrazový prostředek.
  3. Kontaktní techniky.
  4. Základy improvizace.
  5. Forma a obsah pohybového celku.

Sylabus:

Členění prostoru pohybem, pohyb a zvuk, pohyb a slovo, pohyb a zpěv, hledání výrazových prostředků pro různé vlastnosti a stavy člověka, vztahové a situační pohybové etudy - tvar těla, jeho pohyb, doteky, držení, pohyb ve dvojici trojici a skupině. Zpracování vlastních nápadů do pohybové etudy a její analýza.

Doporučená nebo povinná literatura

J. Kröschlová: Jevištní pohyb

E. Barba, N. Savarese: Slovník divadelní antropologie

R. Cohan: A guide to the Fundamentals of Movement

L. Steinman: Elements of Contemporary performance and dance

Kyliánova nadace: Videozáznamy představení předních umělců, kteří propojují herectví s pohybem či tancem

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny z 60 % za aktivní účast na cvičeních (minimálně 70 % docházky) a 40 % za závěrečnou klauzurní práci.

Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost S221
Velký sál

(Karlova 26, Praha 1)
RICHTEROVÁ M.
15:45–17:15
(paralelka 1)

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 15:45–17:15 Markéta RICHTEROVÁ Velký sál
Karlova 26, Praha 1
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů