Média a umění 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206EMA1 | ZK | 3 | 2T | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Prohloubit znalosti posluchačů v segmentu vzájemného působení médií a umění.
- Prohloubit znalost struktury českých médií s kulturním zaměřením, včetně správného vyhodnocování dopadu publicity v nich (čtenost, tištěný a prodaný náklad, poslechovost, sledovanost, návštěvnost).
- Zvýšit schopnost posluchačů úspěšně komunikovat s médii.
- Seznámit posluchače s možnostmi i limity užívání netradičních forem komunikace (např. guerillová nebo virální komunikace).
- Prohloubit schopnost posluchačů aktivně užívat tzv. nová média a sociální sítě v marketingové praxi.
Forma studia
Kreativní, interaktivní semináře; řízený dialog, řízená diskuse s hosty (samostatná příprava formou případových studií), skupinové hodnocení samostatné tvorby, odborná kritika mediální komunikace vybraných kulturních institucí a projektů.
Předpoklady a další požadavky
Znalosti na úrovni obsahu bakalářských seminářů Úvod do problematiky médií a Mediální praktikum, včetně doporučené literatury pro tyto semináře.
Obsah kurzu
- Umění v médiích.
- Média v umění.
- Guerilla a virální komunikace.
- Nová média a sociální sítě.
- Specifika televizní a rozhlasové kritiky.
- Česká kulturní periodika.
- Mediální glosáře, periodika na internetu.
- Mediální trh v České republice.
Doporučená nebo povinná literatura
Thomas Patalas: Guerillový marketing, Grada Publishing, Praha 2009
Jan Jirák, Barbara Köpplová: Masová média, Portál, Praha 2009
Vojtěch Bednář: Krizová komunikace s médii, Grada Publishing, Praha 2012
Lukáš Urban, Josef Dubský, Karol Murdza: Masová komunikace a veřejné mínění, Grada Publishing, Praha 2011
David Giles: Psychologie médií, Grada Publishing, Praha 2012
Irena Reifová: Slovník mediální komunikace, Portál, Praha
Jan Jirák, Vlastimil Ježek: Média a my, AMU, Praha, 2014
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
- přípravy na semináře,
- aktivity na seminářích,
- obhajoby seminární práce (zpracování, prezentace v rámci semináře).
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce v anglickém jazyce (M.A.) (povinný předmět)