Marketing divadla 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206MKD1 | Z | 2 | 2ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy marketingu a marketingu divadla, oborovou terminologií a aktuálním vývojem. Představit marketingové myšlení na straně nabídky a nákupní chování na straně poptávky. Vysvětlit nástroje marketingového mixu a aplikaci nástrojů marketingové komunikace včetně specifik komunikace v on-line prostředí.
- Student bude znát základy teorie marketingu, parametry divadelního sektoru ve vztahu k marketingu a nástroje marketingu, včetně základních nástrojů řízení marketingu: plán, rozpočet, personální zajištění, realizace, evaluace. Student se seznámí s příklady aplikace marketingu na konkrétní kazuistice z praxe.
- Student bude schopen realizovat jednoduché marketingové kampaně od analýzy, plánování po realizaci. Bude schopen se podílet na přípravě marketingové strategie projektu.
- Student získá dovednost marketingové analýzy projektu, přípravy rozpočtu, zadání práce specialistům (grafik, inzerce apod.) a realizace základních komunikačních výstupů ve vztahu k projektu.
Forma studia
Semináře.
Předpoklady a další požadavky
Základy managementu a marketingu.
Obsah kurzu
Osnova předmětu:
- Definice marketingu; marketing v kultuře a neziskovém sektoru, formulace poslání, literatura, zdroje.
- Trh v oblasti umění a kultury, charakteristika, specifika, trendy (počet divadel, kapacity, legislativa, žánry, agentury, diváci, subjekty trhu).
- Kazuistika 1 – příklady aplikace marketingového myšlení v praxi.
- Kazuistika 2 – příklady pracovní náplně pracovníků marketingu a zákaznických služeb v divadle.
- Nástroje marketingového managementu: poslání, analýza, strategie.
- Nástroje marketingového managementu: plán, realizace, evaluace.
- Marketingový mix (5 P/C, specifika v kultuře).
- Produkt jako součást marketingového mixu v umění (teorie produktu, charakteristika produktu v oblasti umění a divadla).
- Cena jako marketingový nástroj (tvorba ceny, cenové strategie).
- Distribuce jako marketingový nástroj.
- Marketingová komunikace: reklama, podpora prodeje, přímý marketing.
- Marketingová komunikace: PR, media relations.
- Zápočtový test.
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2724-0
Doporučená literatura:
- DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo, aneb, O divadle jinak: kapitoly k tématu realizace divadla. 2. vyd. Praha: Pražská scéna, 2004. Teatrologie. ISBN 80-86102-53-X.
- KOTLER, P. a SCHEFF, J. Standing room only: strategies for marketing the performing arts. Boston, Mass.: Harvard Business School Press, c1997. ISBN 978-0875847375
Hodnoticí metody a kritéria
Studijní výsledky jsou ověřeny písemným testem. Dalšími požadavky k zakončení předmětu je prezentace v hodině a docházka alespoň 75%.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:00–16:30 | Jiří SULŽENKO | Učebna R310 (DAMU) Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)
- Produkce (B.A.) (povinný předmět)