Produkční tvorba II. 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
206PTB1 | Z | 2 | 1ST+28P | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je:
- prohloubit nabyté teoretické znalosti studentů v oblastech projektového managementu, finančního řízení, fundraisingu a marketingu skrze praxi při realizaci divadelního festivalu,
- prohloubit schopnosti a kompetence studentů při řízení a organizování mezinárodního divadelního festivalu,
- vypěstovat u studentů užitečné komunikační a organizační návyky při projektové práci v týmu,
- naučit studenty vypracovat základní dokumentaci projektu.
Forma studia
Semináře, praktická realizace.
Předpoklady a další požadavky
Žádné.
Obsah kurzu
V prvním semestru páteřního praktického předmětu jsou studenti seznámeni se základními principy přípravy základní dokumentace projektu, a to na praktickém příkladu divadelního eventu – fakultního mezinárodního festivalu Zlomvaz. Základním tématem výuky jsou smysl a přínosy divadelních festivalů. Na základě nabídnuté teorie a setkání s producenty a realizátory divadelních festivalů studenti analyzují a formulují smysl a záměr budoucího ročníku festivalu Zlomvaz. V dalších seminářích se studenti seznamují s dalšími kroky plánování příprav festivalu a formulují základy plánu projektu.
Témata výuky:
- projektový trojimperativ,
- projektový záměr festivalu Zlomvaz - logický rámec projektu,
- WBS - obsah a rozsah projektu,
- OBS - festivalový tým a organizační struktura,
- Harmonogram projektu - etapizace, milníky projektu,
- Fundraisingová strategie - potenciální zdroje krytí nákladů projektu.
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
- DOLEŽAL, J. a kol. Projektový management podle IPMA. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. 526 s. Expert. ISBN 978-80-247-4275-5
- JEŽKOVÁ, Z. et al. Projektové řízení: jak zvládnout projekty. Kuřim: Akademické centrum studentských aktivit, 2013. 381 s. ISBN 978-80-905297-1-7
Doporučená literatura:
- Kol. A Guide to the Project Management Body of Knowledge, Project management institute, 4. vyd. 2008, 459 s.
- Sochorová, I. Projektové řízení a divadlo. KP DAMU: diplomová práce, 2007, 186 s.
- Johnová, R. a Černá, J. Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, ISBN 978-80-245-1276-1
- Dvořák, J. Kreativní management pro divadlo. Praha: Pražská scéna, 2004. ISBN 9788086102535
- Ledvinová, J. Základy fundraisingu. Praha: ICN, 1996.
Hodnoticí metody a kritéria
Student je povinen zúčastnit se 75 % seminářů a splnit zadání v podobě praktického úkolu při přípravě plánu praktického projektu - divadelního festivalu.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 13:00–14:30 | Michal LÁZŇOVSKÝ | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce (B.A.) (povinný předmět hlavní)
- Produkce (B.A.) (povinný předmět hlavní)