Pedagogická praxe 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
287PRX1 | ZK | 4 | česky |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student dokáže popsat vzdělávací metody uplatňované v rámci výuky, při níž asistuje, a posoudit jejich adekvátnost a efektivitu v dané studijní skupině; dokáže připravit a samostatně vést kratší výukový blok na téma, které nutně nesouvisí s jeho vlastním výzkumem, ale patří do standardního studijního plánu zpravidla v bakalářském cyklu studia.
Forma studia
vlastni pedagogická praxe pod vedením pedagoga KTK (či DAMU/AMU)
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Absolvováním tohoto předmětu získá student základní pedagogické kompetence, které následně může rozvíjet ve volitelném předmětu Samostatná pedagogická praxe.
V individuálním studijním plánu po dohodě se školitelem, s pedagogem, který předmět (vědomostní, kreativní, psychosomatický) vyučuje a po souhlasu oborové rady, je v souladu se zaměřením dizertačního výzkumu konkrétního studenta vybrán předmět, jehož výuky se bude student v různých rolích zúčastňovat (náhled, asistence při vedení semináře, samostatné vedení semináře, samostatná dílčí přednáška).
Předpokládá se, že student začne jako náhledový asistent u výuky svého školitele. Dále se předpokládá, že student se během tří let aktivně seznámí s výukovými metodami a postupy i dalších pedagogů DAMU.
V prvním ročníku se student pedagogického procesu zúčastňuje náhledem a aktivní asistencí při vedení seminářů.
Student individuálně konzultuje postup a pedagogické metody s učitelem předmětu, u nějž asistuje.
Doporučená nebo povinná literatura
Obsah a rozsah studijní literatury se odvozuje od literatury předmětu, u nějž student v různých výše popsaných rolích asistuje.
Hodnoticí metody a kritéria
Míru a hodnotu zapojení studenta do pedagogické práce zhodnotí vždy po skončení akademického roku školitel s pedagogem, kterému student asistoval.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje