Realizační dílna 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RDV2 | Z | 2 | 3T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jasmina BLAŽEVIČ, Marek BOUDA, Saša GEDEON, David JAŘAB, Pavel MAREK, Petr MAREK, Tomáš Pavlíček, Bohdan SLÁMA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
hotový scénář a natočený film dle ročníku studenta
Forma studia
Řízený i neřízený dialog; analýza námětů, scénářů a natočených materiálů; projekce hotových filmů
Předpoklady a další požadavky
Student musí prokázat znalosti z oblasti filmu, divadla, literatury, hudby, výtvarného umění a zároveň osobní tvůrčí orientaci.
Obsah kurzu
Dílna Pavel Marek - Tomáš Pavlíček
Koncepce
Tato dílna je určena pro studenty prvního ročníku bakalářského studia, kteří se zde seznamují jak s teoretickou, tak praktickou částí základních principů a pojmů při tvorbě filmového umění .
Dílna Marek Bouda - Saša Gedeon
Je založena na využití specifiky filmového jazyka, k přetváření vnímané skutečnosti zvolenou estetickou formou, za účelem sebeuplatnění subjektu vůči okolnímu světu. V zásadě se tedy jedná o autorský film, který chce svým specifickým vnímáním, nazíráním a chápáním a posléze formováním – tj. individuálním stylem sjednocovat danou skutečnost. Nejde však jenom o individuální formování, nýbrž o individuální vrstvení. Vůči všem vrstvám si pak klademe společnou otázku po smyslu a tím je význam.
Dílna Petr Marek - David Jařab
Koncepce
Smysl katedry hrané filmové režie se v naší představě dělí na dva základní úkoly. Tím prvním je zpřístupnění dosavadních výsledků výzkumu ryze kinematografické řeči adeptům filmové tvorby za pomocí vědomostí pedagogů a technického zázemí. Druhým podstatným krokem je pak vytvoření prostoru pro kontinuitu tohoto výzkumu novým směrem. Proto tedy paralelní koncepce dvou pólů principu „režisérského vzdělání“: Na jedné straně východisko z „klasické“ minulosti (a „klasicizující“ současnosti), na straně druhé ochota ke svobodě experimentu. Soustředění na jednu část spektra je nebezpečné. Proto také chápeme udržení koncepce výuky v mezích podpory svobody tvorby, nikoli tedy jako akt její korekce (ve prospěch některého schématu).
Chceme se zabývat výsostně kinematografickým vyjádřením, nikoli tedy filmem „literárním“, „divadelním“ atd. Je nám vlastní způsob práce „work in progress“, čili filmové dílo vzniká nově a nově ve všech fázích tvůrčího procesu – není tedy „hotové“ již ve scénáři. Důraz klademe na obrazové a montážní vyjádření, podpořené adekvátní prací s intenzivní zvukovou složkou. K našemu pojetí také patří myšlenka, že každé sebemenší školní „cvičení“ má být hotovým autorským dílem.
Dílna Jasmína Blaževič - Bohdan Sláma
Koncepce
Nemohu se zdržet krátkého úvodu, k čemuž mě vede má vlastní zkušenost studenta FAMU. Vedení ročníku, či dílny není otázkou pouhé pedagogické náplně. Hlavní pedagog vytváří pro studenta klima, které je zásadní pro jeho rozvoj, jde s kůží na trh nejen jako profesionál, ale i jako člověk. Má nad adepty reálnou moc a do značné míry vládne nad jejím osudem nejen uměleckým. K tomu několik
Doporučená nebo povinná literatura
aktuálně dodává pedagog
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu, zkouška není vypisována :
80% aktivní účast
hotový scénář a natočený film dle ročníku studenta
- ročník Bc. - hotový scénář a natočený Hraný film do 17.5.
- ročník Bc. - natočený bakalářský film :
konec května pro jarní termín státní zkoušky
konec srpna pro podzimní termín státní zkoušky
1.ročník MgA. - dokončený scénář Absolventského filmu do konce srpna
- ročník MgA.- natočený Absolventský film :
konec května pro jarní termín státní zkoušky
konec srpna pro podzimní termín státní zkoušky
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 13:10–15:35 | Pavel MAREK Tomáš Pavlíček |
Učebna 5 (FAMU) Lažanský palác |
paralelka 1 | ||
Po | 13:10–15:35 | Bohdan SLÁMA Jasmina BLAŽEVIČ |
Ateliér KR 236 Lažanský palác |
paralelka 2 | ||
Po | 13:10–15:35 | Petr MAREK David JAŘAB |
Seminární místnost KR 240 Lažanský palác |
paralelka 3 | ||
Po | 13:10–15:35 | Marek BOUDA Saša GEDEON |
Seminární místnost KR 239 Lažanský palác |
paralelka 4 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)