Realizační dílna 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
302RDV4 | Z | 2 | 3T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jasmina BLAŽEVIČ, Marek BOUDA, Saša GEDEON, David JAŘAB, Pavel MAREK, Petr MAREK, Tomáš Pavlíček, Bohdan SLÁMA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
hotový scénář a natočený film dle ročníku studenta
Forma studia
Řízený i neřízený dialog; analýza námětů, scénářů a natočených materiálů; projekce hotových filmů
Předpoklady a další požadavky
Student musí prokázat znalosti z oblasti filmu, divadla, literatury, hudby, výtvarného umění a zároveň osobní tvůrčí orientaci.
Obsah kurzu
Smysl katedry hrané režie se v mé představě dělí na dva základní úkoly: tím prvním je zpřístupnění dosavadních výzkumů kinematografické řeči a druhým je pak vytvořit prostor pro kontinuitu tohoto výzkumu v hledání nových vypravěčských forem. Zní to jednoduše, nicméně jsem přesvědčen, že škola není
zárukou kvality v tak složitém světě filmové komunikace. Proto mluvíme často o paralelním dvoupólovém principu režisérského vzdělání – na jedné straně vycházející z klasiky a na straně druhé projevující ochotu ke svobodě a experimentu. Podstatným krokem započetí filmového vzdělávání se mi jeví
demýtizace.
Smysl katedry hrané filmové režie se v naší představě dělí na dva základní úkoly. Tím prvním je zpřístupnění dosavadních výsledků výzkumu ryze kinematografické řeči adeptům filmové tvorby za pomocí vědomostí pedagogů a technického zázemí. Druhým podstatným krokem je pak vytvoření prostoru pro kontinuitu tohoto výzkumu novým směrem. Proto tedy paralelní koncepce dvou pólů principu „režisérského vzdělání“: Na jedné straně východisko z „klasické“ minulosti (a „klasicizující“ současnosti), na straně druhé ochota ke svobodě experimentu. Soustředění na jednu část spektra je nebezpečné. Proto také chápeme udržení koncepce výuky v mezích podpory svobody tvorby, nikoli tedy jako akt její korekce (ve prospěch některého schématu).
Chceme se zabývat výsostně kinematografickým vyjádřením, nikoli tedy filmem „literárním“, „divadelním“ atd. Je nám vlastní způsob práce „work in progress“, čili filmové dílo vzniká nově a nově ve všech fázích tvůrčího procesu – není tedy „hotové“ již ve scénáři. Důraz klademe na obrazové a montážní vyjádření, podpořené adekvátní prací s intenzivní zvukovou složkou. K našemu pojetí také patří myšlenka, že každé sebemenší školní „cvičení“ má být hotovým autorským dílem.
Doporučená nebo povinná literatura
aktuálně dodává pedagog
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu, zkouška není vypisována :
80% aktivní účast
hotový scénář a natočený film dle ročníku studenta
- ročník Bc. - hotový scénář a natočený Hraný film do 17.5.
- ročník Bc. - natočený bakalářský film :
konec května pro jarní termín státní zkoušky
konec srpna pro podzimní termín státní zkoušky
1.ročník MgA. - dokončený scénář Absolventského filmu do konce srpna
- ročník MgA.- natočený Absolventský film :
konec května pro jarní termín státní zkoušky
konec srpna pro podzimní termín státní zkoušky
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 13:10–15:35 | Pavel MAREK Tomáš Pavlíček |
Učebna 5 (FAMU) Lažanský palác |
paralelka 1 | ||
Po | 13:10–15:35 | Petr MAREK David JAŘAB |
Seminární místnost KR 240 Lažanský palác |
paralelka 2 | ||
Po | 13:10–15:35 | Bohdan SLÁMA Jasmina BLAŽEVIČ |
Ateliér KR 236 Lažanský palác |
paralelka 4 | ||
Po | 13:10–15:35 | Marek BOUDA Saša GEDEON |
Seminární místnost KR 239 Lažanský palác |
paralelka 4 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Režie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)