Seminář kameramanské tvorby 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304SK5 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
připravit posluchače pro práci filmového kameramana
Forma studia
Vjem filmových děl v kvalitní promítací sini a jejich obrazová anylýza v následných lekcích v učebně.
Předpoklady a další požadavky
Vybraný soubor kinematografických děl z hlediska kameramanské tvorby relevantních
Obsah kurzu
Seminář je zaměřen na rozbory kameramanských děl s hlediska hodnocení jejich vizuálních forem z aspektu podpory principiálních myšlenek závažných filmů.
Důležitou součástí semináře je studium vztahu mezi profesí režie a kamery. Zvláštní pozornost je věnována procesu akceptace scénáře, uchopení jeho inspiračních hodnot pro účel jeho vizualizace kameramanskými prostředky.
Ilustračním i studijním materiálem jsou díla světové kinematografie, prezentovaná jak v seminárním čase, tak i v čase školních projekcí, pokud jde o díla z hlediska shora uvedeného aspektu relevantní. Soubor filmů nachází vodítko v právě vydané publikaci „Making Pictures“ a je aktualizován dostupnými novinkami. Souběžně je diskutován vývoj prostředků jak z oblasti snímací, tak i osvětlovací techniky. Látka je dokládána katalogovou dokumentací všech současných technických prostředků,
obohacována prezentacemi předních firem technické báze filmového průmyslu a oživována workshopy (Kodak).
Touto cestou probíhá příprava studentů jak na výkon jejich absolventských projektů, jejichž individuální pedagogické vedení tvoří další významnou položku semináře, tak i jejich příprava na vstup do profesionálního života.
Znalost hodnot dosažených kameramany v průběhu 20.století a jejich nezpochybnitelného odkazu pro budoucnost profese.
Přednášející: Prof. Mgr. Jaromír Šofr
Studenti zaměřují pozornost na vztahy mezi verbálním vyjádřením příběhu či poselství a jejich následným audiovizuálním artefaktem. Zvláštní důraz je kladen na kameramanskou dramaturgii, kdy myšlenka, poselství či smysl filmu je určující pro celkový vzhled filmu.
Doporučená nebo povinná literatura
J.C. Carriere, Vyprávět příběh
P. Brook, Pohyblivý bod
J. Pallasmaa, The architecture of image
P. Ward, Picture composition
V. Storaro, Writing with Light
G. Millerson, Lighting for television and film
Making Picture, A century of eurpen Cinematography
D. Samuelson´s, Manual for Cinematographers
American Cinematographer Manual
Hodnoticí metody a kritéria
Prezence v projekční síni a ktivita v semináři.
Poznámka
výuka distančně
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 14:00–15:35 | Tomáš SYSEL | Sborovna KK Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scénografie - film a televize (M.A.) (povinně volitelný předmět)
- Scénografie - Filmová scénografie (M.A.) (volitelný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)