TV snímací postupy a praxe 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
304TVSP1 | ZK | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem přednášek je teoretická příprava na autorské zvládnutí dramatického díla televizními technologiemi v celé škále možností, které tyto technologie přináší
Forma studia
Předávání praktických zkušeností pedagoga zakončené Seznamovacím TV cvičení v ateliéru FAMU.
Předpoklady a další požadavky
----------
Obsah kurzu
Přednáška týkající se dramatické televizní tvorby doplňuje seminář TV tvorby teoretickým doplněním dané tematiky. Charakterizuje pojem televizní dramatická tvorba a rozděluje ji na jednotlivé druhy dle specifikace, stopáže, námětu, či způsobu záznamu. Osvětluje důležitost přípravného období, zabývá se jednotlivými etapami tohoto období, od inspirace literárním scénářem, obrazově režijní koncepcí a spoluprácí kameramana na tvorbě technického scénáře. Podrobně se probírá období realizační, pozornost je věnována velkým možnostem v postprodukční fázi.
Součástí přednášek jsou dvě exkurze do České televize, kde se posluchači mimo jiné seznámí s televizním vysílání, s provozem televizním studií, především moderních HD studií KH 1 a KH 2 včetně obrazové a zvukové režie. Prohlídnou si studiové kamery i pohybovou techniku a největší HD přenosový vůz s odborným výkladem. Účastní se natáčení TV pořadu . Budou mít možnost vyzkoušet si „číslování“ materiálu na baselight i starších Da Vinci atd.
Návrh jednotlivých přednáškových okruhů:
- Seznámení s obsahem výuky jednotlivých hodin seminářů a její problematika
- Historie televizní techniky a TV snímání ve světě
- Historie televizní techniky a TV snímání u nás (s ohledem na Českou televizi), projekce dokumentárního filmu o vzniku televize
- Vizualizace literární dramatické předlohy do technického scénáře, potřebná úzká spolupráce mezi režisérem a kameramanem.
5.Zásadní význam architekta na obrazovém účinu díla, výběr prostředí, půdorys navržené dekorace, barevnost, zařízení nábytkem, snímací možnosti, práce s půdorysem při vytváření technického scénáře.
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
J. Šafránek: Televise – 1947 /kniha nebo scan/
M. Zelina:Teorie střihové skladby a její postavení v audiovizuální tvorbě 2010 /dipl.pr./
P. Vejslík: Postprodukční digitální trikové a korekční zpracování obrazu /dipl.pr./
M. Diviš: HDTV a další systémy elektronického záznamu obrazu /dipl.pr./
J. Pešek: Základní principy televize a magnetického záznamu.1989 /skripta/
J. Hojtaš: Současná snímací televizní technika a její využití v tvůrčí praxi. /dipl.pr./
S. Milaszewski: Digitalizace filmového obrazu pro účely postprodukce. /dipl. pr./
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení:
Účast v diskusi a na přednáškách: 70%
Odevzdání průběžně zadaných úkolů: 20%
Odevzdání závěrečné seminární práce: 10%
Poznámka
výuka distančně
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:50–11:25 | Martin ČECH | Učebna osvětlování č. 221 Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)