Analýza internetového videoobsahu a jeho publika 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AIO1 | Z | 1 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Praktický dvousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.
1.semestr
a.Úvod do předmětu – Proč je důležité znát chování uživatele/diváka? Kolik a jaká data se v současnosti sbírají o uživatelích? V čem nám data pomáhají a na co jsou naopak krátká?
●CASE STUDY: Podklady pro vnik MALL.TV – Jak vybrat pořady, se kterými zahájit vysílání?
b.Akvizice obsahu pro internetovou televizi – Jak zjistit, zda se to oběma stranám vyplatí?
●Internetová televize z pohledu distributora: Akvizice obsahu pro internetovou televizi na příkladu ČT. Distribuční modely. Reporting.
●CASE STUDY: MALL.TV KIDS
c.Obchodní spolupráce – Jak zjistit, zda se to oběma stranám vyplatí?
●CASE STUDY: Obchodní spolupráce Microsoft #martyisdead, ukázka mediaplánu a přínos pro mall.cz. Reporting.
●Jak se řeší nezbytná přítomnost na všech zařízeních a jak se reportuje? (aplikace, smart tv aplikace, HbbTV)
d.Životní cyklus jednoho pořadu – Vznik, průběžné vyhodnocování, pokračování/zánik
e.Využití tvrdých dat v audiovizi (příklad Netflixu, Seznamu a Mall.tv). Vytvoření studentských skupin.
f.Vyhodnocování marketingových aktivit. Studentské skupiny: Generování nápadů pro nový pořad a definice cílové skupiny pořadu. Závěrečný test.
Doporučená nebo povinná literatura
●KAUSHIK, Avinash. Webová analytika 2.0: kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
●BULYGO, Zach. How Netflix Uses Analytics To Select Movies, Create Content, and Make Multimillion Dollar Decisions. Neilpatel [online]. [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://neilpatel.com/blog/how-netflix-uses-analytics/
●WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show
●http://www.netmonitor.cz/verejne-vystupy
Hodnoticí metody a kritéria
•Docházka (alespoň 4 přednášky a 4 cvičení)
•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
•Závěrečný test
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 15:40–18:05 | Jakub ŠILER | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
ČERVENÁ | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_1ročník (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr_1920_2ročník (volitelný předmět)
- Produkce - magistrské studium (povinný předmět)