Analýza internetového videoobsahu a jeho publika 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305AIV2 ZK 2 2T česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Forma studia

seminář

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Praktický dousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.

2.semestr

a.Revize/ rozpracování námětů na nový pořad/seriál. Příprava kvalitativního výzkumu – návrh scénáře kvalitativního rozhovoru. Požadavky klienta (producent) vs. úpravy výzkumu pro potřeby analýzy.

b.Kvalitativní výzkum (synopse/moodboardy/herecké obsazení). Probíhá ve studiích Kantar CZ.

c.Příprava kvantitativního výzkumu (test scénáře) – návrh dotazníku. Probíhá ve studiích Kantar CZ.

d.Vyhodnocení dosavadních výsledků po skupinách, ideace ve skupině, rozpracování námětů.

e.Příprava závěrečné prezentace a vizualizace dat. Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg?

f.Osobní prezentace nanečisto, připomínkování obsahu, připomínkování rozpočtu. Závěrečný test.

g.Závěreční prezentace na půdě MALL.TV

Doporučená nebo povinná literatura

WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.

KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.

Hodnoticí metody a kritéria

•Docházka (alespoň 4 přednášky a 4 cvičení)

•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.

•Příprava konceptu pořadu pro libovolnou internetovou tv na českém trhu a jeho prezentace

•Závěrečný test

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů