Analýza internetového videoobsahu a jeho publika 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305AIV2 | ZK | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Praktický dousemestrální kurz se zaměřuje na stále častěji zmiňované využívání dat v audiovizuální tvorbě. V době, kdy trhu vládnou firmy typu Netflix, který je vysokou mírou využití dat pověstný, se i ostatní producenti obsahu musí rychle přizpůsobovat dynamicky se měnícímu prostředí a novým nárokům diváka. Kromě intuice a vlastní zkušenosti producentů obsahu tak hraje nezastupitelnou roli právě analýza dat.
2.semestr
a.Revize/ rozpracování námětů na nový pořad/seriál. Příprava kvalitativního výzkumu – návrh scénáře kvalitativního rozhovoru. Požadavky klienta (producent) vs. úpravy výzkumu pro potřeby analýzy.
b.Kvalitativní výzkum (synopse/moodboardy/herecké obsazení). Probíhá ve studiích Kantar CZ.
c.Příprava kvantitativního výzkumu (test scénáře) – návrh dotazníku. Probíhá ve studiích Kantar CZ.
d.Vyhodnocení dosavadních výsledků po skupinách, ideace ve skupině, rozpracování námětů.
e.Příprava závěrečné prezentace a vizualizace dat. Jakou úroveň detailu potřebuje znát analytik, jakou šéfproducent a jakou dramaturg?
f.Osobní prezentace nanečisto, připomínkování obsahu, připomínkování rozpočtu. Závěrečný test.
g.Závěreční prezentace na půdě MALL.TV
Doporučená nebo povinná literatura
WERNICKE, Sebastian. How to use data to make a hit TV show. In: TED: Ideas worth spreading [online]. Cambridge, červen 2015 [cit. 2019-09-16]. Dostupné z: https://www.ted.com/talks/sebastian_wernicke_how_to_use_data_to_make_a_hit_tv_show
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. 3. vyd. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 978-80-246-0139-7.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X.
Hodnoticí metody a kritéria
•Docházka (alespoň 4 přednášky a 4 cvičení)
•Aktivní účast na hodinách, tj. zapojování se do debaty.
•Příprava konceptu pořadu pro libovolnou internetovou tv na českém trhu a jeho prezentace
•Závěrečný test
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje