Manažer v informační společnosti 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305MVS1 Z 2 2T česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Petr SLÁDEČEK

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem interaktivní přednášky je seznámit studenty s nejdůležitějšími pojmy a teoretickými modely managementu, se zvláštní pozorností k oboru kulturních a kreativních průmyslů. Teorii potřebuje manažer proto, že mu dává jazyk a repertoár, pomáhá mu v praxi číst situace, činit úsudky, volit správné prostředky a vyhnout se chybám, které před ním udělali jiní. V prvním semestru je výuka zaměřena především na tzv. měkké manažerské dovednosti (soft skills).

V oboru audiovize jde o přípravu studentů do úrovně vedoucího výroby, popř. výkonného producenta.

Forma studia

přednáška

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

Struktura jednotlivých bloků:

  1. Sám sobě manažerem. Co je management, historie managementu. Kdo je manažer. Manažerské funkce a role. Plánování a organizace času, sebeřízení.
  2. Manažer a komunikace. Základní rysy a funkce komunikačního managementu. Dorozumění a nedorozumění. Komunikační kanály. Porada jako nástroj vedení lidí a budování týmu.
  3. Manažer ve skupině a v týmu. Rozdíl mezi skupinou a týmem, stadia rozvoje skupiny, velikost skupiny. Tým, funkční a týmové role, synergie. Hra – Belbinovy týmové role.
  4. Moc, pravomoc, vliv, autorita, vedení, vůdcovství. Vedení jako dělání správných věcí, řízení jako dělání věcí správně. Moc, pravomoc, vliv, autorita v kulturních a kreativních průmyslech.
  5. Řízení a motivace. Co je organizační chování. Teorie motivace, motivační modely.
  6. Konflikt. Typy věcných vztahů – spolupráce, konflikt, soutěž. Chování při konfliktu, strategie zvládání konfliktu. Spor a problém, dialog a trialog, vyjednávání, mediace a facilitace.
  7. Personalistika a lidské zdroje. Získávání pracovníků, nábor, výběr. Analýza, popis a specifikace práce. Projektování práce. Flexibilní formy práce. Hodnocení, zásady odměňování. Řízení podle cílů.
  8. Organizační struktura a kultura. Podstata organizování organizace. Typy organizačních struktur. Hierarchie a pověřování, tým, matice, sítě. Neformální organizace. Organizační kultura.
  9. Marketing v praxi . Marketing jako manažerský proces v kulturních a kreativních průmyslech. Produkt a služba. Marketingová strategie. Marketingové mixy. Životní cyklus produktu. Komunikační mix.

Doporučená nebo povinná literatura

1.DRUCKER, Peter Ferdinand. To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku. 2. vydání. Přeložil Pavel MEDEK. Praha: Management Press, 2016. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-397-7.

2.VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2., aktualiz. vyd. Praha: Management Press, 2009. ISBN isbn978-80-7261-200-0.

3.JANIŠOVÁ, Dana a Mirko KŘIVÁNEK. Velká kniha o řízení firmy: [praktické postupy pro úspěšný rozvoj]. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4337-0.

4.MALIK, Fredmund. Vést, konat, žít: efektivní management pro novou dobu. Olomouc: ANAG, c2011. ISBN 978-80-7263-688-4

5.DRUCKER, Peter Ferdinand. Efektivní vedoucí. 2. vyd. Přeložil Irena GRUSOVÁ. Praha: Management Press, 2008. Knihovna světového managementu. ISBN 978-80-7261-189-8.

6.LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2951-0.

7.HAGOORT, Giep. Umělecký management v podnikatelském stylu. V Praze: KANT pro AMU, 2009. Disk (Akademie múzických umění v Praze). ISBN 978-80-7437-008-3

8.PLAMÍNEK, Jiří. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 802470403X.

9.ALLEN, David. Mít vše hotovo: umění produktivity bez stresu. Vydání druhé, přepracované. Přeložil David KRÁSENSKÝ. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2016. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-000-2.

10.CIKÁNEK, Martin. Kreativní průmysly: příležitost pro novou ekonomiku II. Nové, rozš. a rev. vyd. V Praze: Institut umění, 2013. ISBN 978-80-7008-274-4

Hodnoticí metody a kritéria

Ústní zkouška, zkouškový test, seminární práce

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 334
Učebna KP 334 (FAMU)

(Lažanský palác)
SLÁDEČEK P.
14:50–16:25
(přednášková par. 1)
ČERVENÁ
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 14:50–16:25 Petr SLÁDEČEK Učebna KP 334 (FAMU)
Lažanský palác
ČERVENÁ přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů