Public Relations

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
305PURE Z 1 2T česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Pavlína FECHTEROVÁ

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je seznámit studenty s procesem a způsoby mediální kampaně a klíčovými prostředky tohoto mechanismu.

Forma studia

přednáška

Předpoklady a další požadavky

Obsah kurzu

STRUKTURA PŘEDMĚTU

Předmět je rozdělen do dvou částí. V prvním období semestru je prezentována teoretická část, v druhé části jsou zváni hosté z oblasti filmu, médií, divadla výtvarného umění a literatury, kteří studentům prezentují praktickou stránku mediálních kampaní své osobnosti a svých projektů. Následuje beseda, případně workshop k danému tématu. Jedná se o významné a výrazné osobnosti české kulturní scény. Osobnosti jsou voleny tak, aby se nekryly s osobnostmi přednášejícími na FAMU.

PR PROSTŘEDKY

-návrh při plánování distribuční kampaně

-příprava a rozesílání tiskových zpráv, fotografií a pozvánek

-koordinace setkání s novináři

-press trip - vytipování a pozvání novinářů

-koordinace soutěží a tiskových výstupů v médiích

-mediální partnerství

-individuální schůzky s novináři, domlouvání exkluzivních materiálů, rozhovorů, apod.

-monitoring médií

-sociální sítě (využití fotografií s tématem festivalu či filmu na instagramu, IGTV, atd.)

-youtube kanál (distribuce videí novinářům, videa k dispozici pro sociální sítě)

-pozvání blogerů a youtuberů, možnost zapojení blogerů do festivalových a filmových aktivit – workshopy, filmové laboratoře, projekce, soutěže o vstupenky, zákulisní informace...

-ozhovory s herci a tvůrci filmů

-vip servis (oslovování, informování a využívání celebrit a umělců za účelem zviditelnění filmu či festivalu, propojení/pozvání vybraných celebrit, zajištění účasti VIP, zajištění a koordinace rozhovorů VIP osobností )

Absolvent předmětu získá informace o současném mediálním trhu, naučí se samostatně uvažovat o komunikační strategii a orientovat se v oblasti kulturního PR.

Doporučená nebo povinná literatura

Vzorový mediaplán (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Vzorové tiskové zprávy (archiv 2media.cz) – předáno pedagogem.

Každý týden jsou pedagogem vybírány a doporučovány: nové klíčové seriály (Netflix, HBO), výstavy, novinky v oblasti světové i české literatury a divadelní premiéry.

Studentům je též zajištěn volný přístup na akce pořádané agenturou 2media.cz (filmové festivaly).

Studentům je doporučována publicistická tvorba konkrétních filmových profesionálů z prostředí médií.

Hodnoticí metody a kritéria

Závěrečná individuální konzultace o způsobu a využití mediálních kampaní v oblasti celovečerních filmů, filmových festivalů a hereckých osobností. Požadovaná docházka 70%.

Další informace

Předmět lze absolvovat opakovaně

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů pro celou AMU

Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost 329
Místnost pedagogů KP

(Lažanský palác)
FECHTEROVÁ P.
18:10–19:45
(přednášková par. 1)
ORANŽOVÁ
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Út 18:10–19:45 Pavlína FECHTEROVÁ Místnost pedagogů KP
Lažanský palác
ORANŽOVÁ přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů