Vývoj televizních formátů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305VTV | Z | 1 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Forma studia
přednáška
Předpoklady a další požadavky
Obsah kurzu
Předmět Vývoj televizních formátů volně navazuje na předmět Milana Krumla Historie a současnost televizních žánrů ze zimního semestru. Speciální pozornost bude věnována žánru „factual (entertainment) TV“ – tedy doku-reality, doku-soap a jiným reality formátům.
Tento praktický seminář je tedy zaměřený na proces vývoje faktuálního televizního formátu. Od nápadu přes rešerše po závěrečnou prezentaci potenciálnímu vysílatel, zabývat se budeme také specifiky adaptace zahraničních formátů do českého prostředí.
1.úvod do studia Reality TV – zahraniční vs české faktuální formáty, jejich rozšiřování za hranice tradiční TV do online prostoru a rozdíly v dramaturgii sérií; role producenta při vývoji formátů; porozumění českému televiznímu prostředí; formátové briefy
2.co je vývoj? - od nápadu k námětu – možnosti, jakými téma uchopit; důležitá společenská témata zpracovaná srozumitelnou formou pro většinového diváka / case study vybraných zahraničních formátů
3.rešerše a psaní námětu – průzkum realizace námětu, prezentace námětu formou krátkého pitche a další práce na vývoji
4.úvod do adaptace zahraničního formátu - formátová licence, formátová bible
5.příprava vlastního námětu nebo adaptace – společná práce zpracování vybraných témat
6.klíčové prvky televizních formátů – rozvoj námětu, tvorba televizního formátu podle vybraného námětu, tvůrčí tým, rozpočet
7.pitch tape/ taster tape – postupné fáze vývoje formátu, kdy a jak prezentovat námět vysílateli, hledání alternativních zdrojů financování
8.hosté z televizního prostředí
“ Good development people are gold dust, because until you have a good idea you have nothing.”
— Keith Scholey, Big Cat Ltd.
Doporučená nebo povinná literatura
LEES, Nicola. Greenlit: Developing Factual/ Reality TV Ideas from Concept to Pitch. London: A & C Black Publishers Ltd, 2010. e-ISBN 9781408123331
THIRKELL, Robert. C.O.N.F.L.I.C.T. Insider’s Guide To Storytelling in Factual/ Reality TV and Film. London: Bloomsbury Publishing, 2010. ISBN 9781408129098
BIGNELL, Jonathan. Big Brother – Reality TV in the Twenty-first Century. New York: Palgrave MacMillan. 2005. ISBN 9781403916853.
THOMPSON, Derek. Hitmakeři – Tajemství popularity v éře rozptylování. Brno: Jan Melvil Publishing. 2017.
ISBN 9788075550262.
HILL, Annette. Reality TV – Audiences and Popular Factual Television. London: Routledge. 2005.
ISBN 041526152X.
HILL, Annette. Restyling Factual TV – Audiences and news, documentary and reality genres. London: Routledge. 2007. ISBN 9780203099735
KORDA, Jakub. Úvod do studia televize 2 – Faktuální televize a její žánry. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2013. ISBN 9788024436111
STOKES, Patricia D., PhD. Creativity From Constraints – The Psychology of Breakthrough. New York: Springer Publishing Company, Inc. 2006. ISBN 9780826178459
LEVY, Bob. Television Development – How Hollywood Creates New TV Series. New York: Routledge. 2019.
ISBN 9780429506147
DEVOLLD, Troy. Reality TV: An Insider’s Guide to TV’s Hottest Market. Los Angeles: Michael Weise Productions. 2016. ISBN 9781615932436
Hodnoticí metody a kritéria
- povinná docházka min. 75%
- aktivitní zapojování se do debaty
- závěrečná prezentace - pitching
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 16:30–18:05 | Učebna KP 334 (FAMU) Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - magistrské studium (volitelný předmět)