Dílna střihové skladby 4

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
306DS4 Z 2 3T+20CS česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Úspěšná realizace všech společných a oborových cvičení. Zúročení poznatků nabytých v rámci programu dílny.

Šimon Špidla:

-Zvládnut proces tvorby střihové skladby.

-Pochopit zákonitosti, přednosti i limity myšlení skrze filmovou řeč.

-Naučit se významotvorně pracovat s celým arsenálem, který střihová skladba nabízí.

-Pochopit vztah fiktivního i dokumentárního filmového díla ke skutečnosti.

-Osvojit si schopnost empatie: pochopit a využít možnosti materiálu, pochopit záměr i osobnost režiséra.

Dílna Jana Daňhela:

Úspěšná realizace všech společných, mimořádných a oborových cvičení. Zúročení teoretického diskurzu a praktická aplikace poznatků nabytých v rámci programu dílny do kompozice audiovizuálního díla.

Forma studia

Jan Daňhel

Konzultace scénáře, storyboardů, způsobu natáčení. Analýza hrubého materiálu, prvních verzí střihu,

až po prezentaci střihu finálního.

Ukázky tvůrčí práce pedagogů.

Analýza ukázek doporučených filmů.

Šimon Špidla:

-Společné i individuální konzultace rozpracovaných děl ve všech fázích procesu od námětu po hotový film.

-Společné analýzy mimořádných děl, nejen kinematografických.

Předpoklady a další požadavky

Připravenost věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících z realizace praktických cvičení.

Šimon Špidla:

-Schopnost konstruktivní debaty.

-Zodpovědnost ke spolutvůrcům, tématu i publiku.

-Radost z tvorby, potměšilost.

Jan Daňhel:

Věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících

z realizace praktických cvičení. Nutno zdůraznit, že střihač je pro režiséra jakýmsi psychoterapeutem, neboť jej musí zbavit nánosů z procesu natáčení a naučit ho znovu vidět jen to, co záběry skutečně obsahují.

Obsah kurzu

Dílna je vymezený časoprostor, ve kterém se posluchačům dostává pedagogického vedení nejen u školních cvičení a v řešení studijních otázek, ale i v širším rámci jejich budoucí profese. Na základě teoretických i praktických úvah nad konkrétními tématy se buduje jejich způsob specifického filmového myšlení.

Maximální počet studentů v dílně: 5.

Výběr je vzájemný. Zápis do dílen probíhá na konci měsíce září.

Dílna Jana DAŇHELA

Forma studia

Vymezení a vyjasnění tématu, konzultace scénáře, storyboardu, způsobu natáčení, hrubého střihu, zvukové a hudební dramaturgie, případně analýza veškerého hrubého materiálu až po střih finální. Rozbory filmů, jejichž výběr je zacílen na individuální růst studentů.

Doporučená nebo povinná literatura

Ralph Rosenblum and Robert Karen - When the shooting stops...the cutting begins

Deleuze, G. Film 1. Obraz ? pohyb. Praha 2000

Kučera, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha 1963

Plažewski, J. Jezyk filmu. Varšava 1961

Tuček, B. Do posledního okna. Praha 2002

Valušiak, J. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha 2000

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě:

•aktivity na přednáškách

•prezentace vlastních spoluprací

•minimální účast na 70% celkového počtu hodin

•dohotovení spolupráce na filmu a předložení explikace ke klauzurní zkoušce

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů