Dílna střihové skladby 8
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306DSM8 | Z | 3 | 3T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Úspěšná realizace všech společných a oborových cvičení. Zúročení poznatků nabytých v rámci programu dílny.
Šimon Špidla:
-Zvládnut proces tvorby střihové skladby.
-Pochopit zákonitosti, přednosti i limity myšlení skrze filmovou řeč.
-Naučit se významotvorně pracovat s celým arsenálem, který střihová skladba nabízí.
-Pochopit vztah fiktivního i dokumentárního filmového díla ke skutečnosti.
-Osvojit si schopnost empatie: pochopit a využít možnosti materiálu, pochopit záměr i osobnost režiséra.
Dílna Jana Daňhela:
Úspěšná realizace všech společných, mimořádných a oborových cvičení. Zúročení teoretického diskurzu a praktická aplikace poznatků nabytých v rámci programu dílny do kompozice audiovizuálního díla.
Forma studia
Jan Daňhel
Konzultace scénáře, storyboardů, způsobu natáčení. Analýza hrubého materiálu, prvních verzí střihu,
až po prezentaci střihu finálního.
Ukázky tvůrčí práce pedagogů.
Analýza ukázek doporučených filmů.
Šimon Špidla:
-Společné i individuální konzultace rozpracovaných děl ve všech fázích procesu od námětu po hotový film.
-Společné analýzy mimořádných děl, nejen kinematografických.
Předpoklady a další požadavky
Připravenost věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících z realizace praktických cvičení.
Šimon Špidla:
-Schopnost konstruktivní debaty.
-Zodpovědnost ke spolutvůrcům, tématu i publiku.
-Radost z tvorby, potměšilost.
Jan Daňhel:
Věnovat maximum svého času a energie k úspěšnému zvládnutí náročných úkolů vyplývajících
z realizace praktických cvičení. Nutno zdůraznit, že střihač je pro režiséra jakýmsi psychoterapeutem, neboť jej musí zbavit nánosů z procesu natáčení a naučit ho znovu vidět jen to, co záběry skutečně obsahují.
Obsah kurzu
Dílna je vymezený časoprostor, ve kterém se posluchačům dostává pedagogického vedení nejen u školních cvičení a v řešení studijních otázek, ale i v širším rámci jejich budoucí profese. Na základě teoretických i praktických úvah nad konkrétními tématy se buduje jejich způsob specifického filmového myšlení.
Maximální počet studentů v dílně: 5.
Výběr je vzájemný. Zápis do dílen probíhá na konci měsíce září.
Dílna Jana DAŇHELA
Forma studia
Vymezení a vyjasnění tématu, konzultace scénáře, storyboardu, způsobu natáčení, hrubého střihu, zvukové a hudební dramaturgie, případně analýza veškerého hrubého materiálu až po střih finální. Rozbory filmů, jejichž výběr je zacílen na individuální růst studentů.
Doporučená nebo povinná literatura
Ralph Rosenblum and Robert Karen - When the shooting stops...the cutting begins
Deleuze, G. Film 1. Obraz ? pohyb. Praha 2000
Kučera, J. Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha 1963
Plažewski, J. Jezyk filmu. Varšava 1961
Tuček, B. Do posledního okna. Praha 2002
Valušiak, J. Střihovou skladbou k n-té dimenzi. Praha 2000
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
•aktivity na přednáškách
•prezentace vlastních spoluprací
•minimální účast na 70% celkového počtu hodin
•dohotovení spolupráce na filmu a předložení explikace ke klauzurní zkoušce
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje