Kapitoly z dějin střihové skladby 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306KDSS5 | Z | 2 | 2ST | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Uvést studenty do obecnějšího uvažování o historii a teorii střihové skladby a evokovat jejich vlastní úvahy nad vztahem mezi teorií a praxí filmové skladby.
Forma studia
diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích, analýza textů
Předpoklady a další požadavky
Absolvování ˇuvodů do Oboru střihová skladba
Obsah kurzu
Cílem předmětu je uvést studenty do obecnějšího uvažování o historii a teorii střihové skladby a evokovat jejich vlastní úvahy nad vztahem mezi teorií a praxí filmové skladby. Podle složení a zájmu posluchačů budou vybrána příslušná témata, která si studenti připraví formou referátů, které jsou východiskem pro následný dialog.
Doporučená nebo povinná literatura
Barry Salt: Filmový styl a filmová technika 1895 - 1900, Iluminace 1 /95
André Bazin: Co je to film? (ČFÚ 1979) - vybrané kapitoly: Montáž zakázána; Vývoj filmové střihové skladby od nástupu zvuku; Vývoj filmové řeči.
Angloamerické studie, sborník filmové teorie (ČFÚ 1991) - vybrané kapitoly: James Monaco: Znaky a syntax; F. E. Sparshott: Základy filmové estetiky; Noell Carroll: Síla filmu; Sol Worth: Obrazy nemohou říkat ne.
Tartuská škola, sborník filmové teorie (NFA, 1995) - vybrané kapitoly: M. B. Jampolskij: Dialog a struktura filmového prostoru; J. G. Civjan: K symbolice vlaku v počátcích filmu; J. G. Civjan: K metasémiotickému popisu vyprávění ve filmu.
Artur Pelešjan: Distanční montáž, Film a doba 4 / 1986
Stanislav Ulver: Čas a globální čas ve filmu, Iluminace 2 / 1989
Maurice Merleau - Ponty: Film a nová psychologie, Iluminace 2 / 1989
Victor A. Grauer: Brakhage a teorie filmové montáže, Iluminace 3 / 1999
Jean Epstein: Poetika obrazů, Herrmann a synové 1997
Vlastimil Jiřík: Kinematografický obraz, skripta FAMU1994
Peter Mihálik: Kapitoly z filmovej teórie, Tatran 1983
Jan Bernard: Jazyk, kinematografie, komunikace, NFA 1995
D. R. Hofstadter: Gödel, Escher, Bach, Světová literatura 1/1993
Peter Gidal: Teorie & definice strukturálního/materiálního filmu. Iluminace 3/99
Geometrie živého, matematické modely morfogeneze - sborník přednášek, ČSVTS 1989
Hodnoticí metody a kritéria
aktivita na semináři
vypracování referátu a jeho prezentace
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje