Animace kreslená 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309AKR2 | Z | 3 | 28SS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Po absolvování předmětu studenti:
-Ovládají animaci obecné bipedické chůze, charakterové chůze a běhu
-Dokáží plánovat a realizovat humanoidní animovanou akci v iluzivním prosotru (3 osy)
-Umí realizovat animaci při panoramatickém pohybu kamery (horizontální i vertikální)
-Znají práci s animovanou typografií a grafickými prvky
Forma studia
Studium je tvořeno dílnami/semináři a individuální prací na praktickém cvičení. V dílně jsou studenti rámcově seznámeni s teorií a zadáním jednotlivých cvičení. Rovněž je v rámci dílen studentům (po analýze výstupů daných cvičení) poskytnuta zpětná vazba a prostor pro diskusi nad danou problematikou. Přístup je do značené míry individuální a snaží se vycházet vstříc požadavkům a specifikám jednotlivých studentů.
Předpoklady a další požadavky
Rozvinutá kresebná dovednost. Schopnost výtvarného a dramatického vyjadřování. Schopnost animace základní mechaniky pevných a měkkých těles. Zvládnutý základ bipedické chůze. Znalost základních animačních technik a principů společně se základní odbornou terminologií.
Obsah kurzu
Cíl výuky
Cílem výuky je osvojení animace různých forem bipedické chůze / běhu, rozličného humanoidního pohybu, panoramatického pohybu kamery a základních animačních výrobních postupů. Nabyté dovednosti jsou cíleny na potřeby realizace semestrální práce.
Obsah výuky
Semináře plynule navazují na předešlé – Animace kreslená 1.
-V úvodu je kladen silný důraz na zvládnutí a osvojení obecné bipedické chůze, která následně slouží jako východisko pro její variace a běh. Zvláštní pozornost je věnována především tempu, rytmu a charakteru. Chůze i běh jsou realizovány přes obrazový formát i v panoramatickém pohybu kamery.
-Další část seminářů je věnována rozvoji širších možností humanoidního pohybu, tedy např. zaměření na sportovní pohyb, tanec či pracovních činnosti. V centru pozornosti stojí především práce s postavou v prostoru (3 osy), mechanika lidského těla, princip anticipace, těžiště, věrohodné vystižení charakteru studovaného pohybu a rozvoj předchozích znalostí a principů.
-Součástí předmětu je i cvičení animace volného pádu (svislá panorama), s důrazem na změnu dynamiky akce a přípravu krátkého díla.
-Dalším doplňkovým cvičením je výroba vlastního titulku, který je pojímán jako minimalistická forma autoportrétu s typografickými prvky. V závěru dílny je pozornost rovněž věnována přípravě semestrální práce.
Studium je tvořeno semináři (dílnami) a individuální prací na praktických cvičeních (cca 5–6hod./týd.). V rámci seminářů jsou studenti seznámeni s teorií a zadáním jednotlivých cvičení. Rovněž je v rámci seminářů studentům (po analýze výstupů daných cvičení) poskytnuta zpětná vazba a prostor pro diskusi nad danou problematikou. Přístup je do značené míry individuální a vychází vstříc požadavkům a specifikám jednotlivých studentů.
Doporučená nebo povinná literatura
Literatura povinná:
DOVNIKOVIĆ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2007. 179 s. ISBN 978-80-7331-091-2 · il.
WILLIAMS, Richard. The animator´s survival kit : a manual of methods, principles and formulas. 2nd expanded ed. London: Faber & Faber, 2009. 382 s. ISBN 0-571-23834-7 · fot., obr. +
Literatura doporučená:
URC, Rudolf. Animovaný film. Martin: Osveta, 1984. 162 s. · fot.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
HALAS, John OBE a Harold WHITAKER, 2009. Timing for Animation. 2nd vyd. B.m.: Focal Press. ISBN 978-0-240-52160-2.
HOOKS, Ed, 2017. Acting for Animators: 4th Edition. 2nd vyd. B.m.: Routledge. ISBN 1-138-66912-1.
MUYBRIDGE, Eadweard, 2000. The Human Figure in Motion. B.m.: Dover Publications. ISBN 0-486-20204-6.
Filmy:
Stěžejní animované filmy našich a zahraničních renomovaných tvůrců.
Přehlídka filmů z Annecy
Práce studentů FAMU
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na dílnáchAktivní účast na semináři. Průběžné plnění jednotlivých cvičení činících v průměru přibližně 5–6 hodin práce týdně. Hodnocení tohoto předmětu je součástí klauzurní zkoušky.
Poznámka
Bez poznámky
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:00–15:35 | Pavel KOUTSKÝ Ondřej JAVORA |
Učebna KAT 420 Lažanský palác |
Hybridní výuka, vyučující Ondřej Javora, mai: ondrej.javora@famu.cz, phone: +420776200037 | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)