Celovečerní animovaný film a seriál 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309CAFS1 | ZK | 2 | 28P | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky výuky
Posluchači se seznámí s dlouhometrážní celovečerní a seriálovou animovanou tvorbou jak po stránce scenáristické a dramaturgické, tak po stránce režijní a realizační prostřednictvím pohledu různých autorů - režisérů. Srovnají různé přístupy a zkušenosti jednotlivých pedagogů - tvůrců. Vytvoří projekt animovaného seriálu, napíšou pilotní scénář a navrhnou výtvarné řešení. Celý projekt odprezentují na závěrečném pitching forum.
Cíl výuky
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.
Forma studia
Prezenční
Předpoklady a další požadavky
Žádné
Obsah kurzu
Obsah výuky
Scénář a dramaturgie - Prof. Jiří Kubíček – prvních 14 hod.:
Celovečerní animovaný film:
- Pětiaktová, čtyřaktová a tříaktová struktura,
- Vše začíná nápadem,
- Narativní struktura,
- Budování postav,
- 1., 2. a 3. akt,
- Žánry,
- Paralelní narace,
- Nelineární příběh.
Animovaný seriál:
- Druhy cyklických pořadů,
- Tvorba scénáře:
o Téma,
o Námět (synopse)
o Filmová povídka (treatment, outline)
o Scénář (script).
- Uplatnění seriálu
o Explikace,
o Prezentace (pitching),
o Pilotní scénář.
Režie a realizace – druhých 14 hodin:
Před každou přednáškou studenti shlédnou film/seriál, který s nimi bude v následující hodině pedagog rozebírat. Přednášející seznámí studenty se svým přístupem, zkušenostmi, dá jim nahlédnout do tvůrčího procesu tvorby celovečerního filmu / seriálu, upozorní je na úskalí.
- Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová - Úvod do problematiky, formy, jednotlivé příklady, přehled. Více autorský přístup, producentský film, úloha režiséra, různá pojetí /zapojení osoby režiséra do projektu, funkce, odlišnosti, zapojování se do dalších složek vedle samotné úlohy režiséra (scénář, výtvarno, animace). Umělecká část a realizační část (prezentace, animatik, příprava pro produkci filmu, vstupování režiséra do jednotlivých složek výroby).
- Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – celovečerní film My Sunny Maad.
- Akad. mal. Pavel Koutský – celovečerní film Husiti, série No Comment, večerníčkové seriály P. Koutského.
- Doc. MgA Aurel Klimt – celovečerní filmy Lajka a Fimfárum Jana Wericha.
- MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – mezinárodní seriálová tvorba, seriál Mlsné medvědí příběhy – režie. Seznámení studentů s výtvarnou přípravou k seriálu, jak probíhá a jak se nastavuje layout pro seriál (jak layout ovlivní animaci, jaké technické a jiné parametry jsou u layoutu důležité, z čeho layout vychází atd.) Poukaz na to jaké prvky z probrané látky mohou studenti využít už při přípravě svých filmů.
- MgA Kateřina Karhánková, MgA Alexandra Májová – Mlsné medvědí příběhy – pracovní postup. Tato lekce shrnuje popis výrobní struktury a takzvané - pipeline - tedy výrobního systému a jak u seriálu funguje, jaké zahrnuje profese atd.
- Doc. akad. mal. Michaela Pavlátová – shrnutí všech přednášek, srovnání přístupů jednotlivých tvůrců.
Výuka se zabývá i tematickými okruhy, které jsou součástí ústní zkoušky na SZZ:
problematika storyboardu
problematika zvuku v animovaném filmu
animační technologie plošné a prostorové
žánry animovaného filmu
cyklické formy animace
CGI animace v USA
japonská animace
Cíl výuky
Cílem tohoto předmětu je seznámit studenty s problematikou celovečerního animovaného filmu a animovaného seriálu. Výuka je zaměřena na scenáristickou, dramaturgickou a realizačně režijní stránku těchto médií.
Doporučená nebo povinná literatura
Ukázky z českých i zahraničních animovaných seriálů
Ukázky z celovečerních animovaných filmů
ARONSON, Linda, 1950: Scénář pro 21. století [tištěný text] / Linda Aronsonová ; [z angl. originálu přeložila Michaela Graeberová]. -- Praha : Akademie múzických umění v Praze 2014. -- 337 s. -- Originál: 21st Century Screenplay. A comprehensive guide to writing tomorrow's films. -- Obsahuje rejstřík. -- ISBN 978-80-7331-314-2
Jeffrey SCOTT – How to write for animation – Abrams Press 2003 – 224 s. – ISBN 978-1585674282
Philip PARKER – The Art & Science of Screenwritingt – Intellect Ltd 2006 – 224 s. – ISBN 978-1841509655
Hodnoticí metody a kritéria
Známka se uděluje za vytvoření projektu animovaného seriálu
Poznámka
Žádné
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje