Dějiny animovaného filmu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309DAFI1 | ZK | 2 | 24S | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Po absolvování tohoto předmětu budou posluchači schopni hlubší orientace v rámci historie animace (včetně hlubší teoretické reflexe) od jejích raných počátků, s důrazem na propojení historie se současnou animovanou tvorbou a jejím postavením ve společnosti.
Forma studia
Přednášky s projekcemi, diskuze nad zadanými přečtenými texty a promítnutými filmy.
Předpoklady a další požadavky
Základní přehled o dějinách animovaného filmu.
Obsah kurzu
Předmět „Dějiny animovaného filmu 1“ se zaměřuje na historii a teoretické uvažování o animaci od jejich raných počátků až do období zhruba kolem roku 1950.
Důrazem bude kladen na nacházení propojení a reflexi těchto raných děl v kontextu dnešní animované tvorby, ať už skrze četbu odborných textu či v rámci následné diskuze v hodině.
Jednotlivé přednášky s projekcemi budou zaměřeny například na tato témata:
- Raný český animovaný film a jeho reklamní tvorba
- Dodalovi a česká filmová avantgarda
- Raná animace a trik, kinematografie atrakcí (George Méliès, Winsor McCay)
- Domácí biograf Milady Marešové
- Raná tvorba studia Walta Disneyho
- Dílo Lotte Reiniger
- Animace a propaganda, stereotypy a předsudky
- Animace a loutka (Jiří Trnka a další)
Doporučená nebo povinná literatura
Giannalberto Bendazzi, Animation: A World History, Waltham: Focal Press 2017.
Benjamin Cook – Gary Thomas (eds.), The Animate! Book: Rethinking Animation. London: LUX 2006.
Amy. M. Davis, Good Girls & Wicked Witches: Women in Disney’s Feature Animation. London: John Libbey Publishing 2006
Edgar Dutka, Minimum z dějin světové animace. Praha: AMU 2004.
Maureen Furniss (ed.), Animation: Art and Industry. London: John Libbey Publishing 2009.
Martina Pachmanová (ed.) Milada Marešová: Domácí biograf. Řevnice – Praha: Arbor Vitae a VŠUP 2009.
Ülo Pikkov, Animasofie. Praha: AMU 2017.
Eva Strusková, Dodalovi. Praha: AMU 2013.
Paul Wells, Understanding Animation. London: Routledge 2000.
+ jednotlivá čísla časopisu Homo Felix
Toto je základní obecný přehled doporučené literatury k tématu. Konkrétní vybrané povinné texty/statě budou posluchačům reozesílány emailem přímo vyučující.
Hodnoticí metody a kritéria
Pro absolvování předmětu je třeba účast na přednáškách, četba zadaných textů a následná diskuze o nich i o v hodině promítnutných filmech.
Na závěr semestru absolvují posluchači zkoušku ve formě vědmostního testu a sepsání vlastního textu/eseje na vybraný film/fenomén promítnutý či diskutovaný v rámci výuky.
Poznámka
Již zmíněný studentský referát potřebuji získat minimálně o 3 dny předem. Pro komunikaci se studenty prosím o uvedení mailu, který je funkční, případně i o číslo mobilu.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 13:10–14:45 | Eliška DĚCKÁ | Učebna KAT 420 Lažanský palác |
Distanční výuka, pedagogr Eliška Děcká, phone: +420773003741, mail: eliska.decka@famu.cz | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět hlavní)