Digitální animace 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309DIGAN2 | Z | 2 | 4PS+24SS+14CS | česky | letní |
Garant předmětu
Ondřej JAVORA, Michaela PAVLÁTOVÁ
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Martin BÚŘIL, Ondřej JAVORA, Jan KOKOLIA
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Výsledky učení
Studenti:
znají a základně se orientují v problematice standardizovaných audiovisuálních formátů a digitálních výstupů.
Ovládají základní funkce nástroje Adobe After Effects a Toon Boom Harmony.
umí používat a aplikovat pokročilé funkce nástroje TV Paint Animation professional.
Forma studia
Přednáška, seminář, cvičení.
Předpoklady a další požadavky
. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.
Obsah kurzu
Obsah výuky
Navazující předmět digitální animace sestává z přednášek, seminářů a cvičení, které se více zaměřují na praktickou práci s danými digitálními nástroji. Důraz je kladen na rozvoj znalostí a dovedností z předchozího předmětu. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.
Teoretická část (přednášková) se věnuje standardizovaným formátům videa a základní problematice exportu a kódování audiovisuálních dat (codec).
V rámci cvičení a seminářů jsou studenti dále seznámeni s pokročilými funkcemi bitmapového animačního nástroje TV Paint Animation Professional. Dále pokračuje v rozšíření osvojených praktických znalostí Adobe After Effects. V závěrečné části předmětu jsou studenti seznámeni s primárně vektorovým animačním nástrojem Toon Boom Harmony.
Studium je tvořeno přednáškami, semináři, cvičeními a individuální prací studentů na zadaných úkolech. Přednášky jsou zaměřeny na teorii a příklady z praxe. Zbylá část tvořená semináři a cvičeními je naplněna výukou daných digitálních nástrojů. Cvičení a semináře jsou zpravidla členěny do větších časových bloků. Předpokládá se individuální práce a studium mimo dobu rozvrhované výuky.
Cíl výuky
Seznámit studenty se standardizovanými formáty videa a základní problematikou digitálního audiovisuálního výstupu s důrazem na praxi. Osvojení základů nástroje Toon Boom Harmony, rozšíření praktických znalostí Adobe After Effects a nástroje TV Paint Animation Professional.
Doporučená nebo povinná literatura
Literatura povinná:
FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.
Literatura doporučená:
Toon Boom Harmony user guide / https://docs.toonboom.com/help/harmony-15/premium/book/about-user-guide.html
TV Paint 11 user guide / https://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/manual.php
MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na semináři a cvičeních. Průběžné plnění jednotlivých úkolů provázaných s předmětem Animace kreslená 2. Hodnocení výstupů tohoto předmětu je součástí zkoušky.
Poznámka
Žádné poznámky.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 13:10–15:35 | Ondřej JAVORA | Učebna KAT 416 Lažanský palác |
Hybridní výuka, vyučující Ondřej Javora, mai: ondrej.javora@famu.cz, phone: +420776200037 | paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)