Kamera v animovaném filmu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309KAF1 | Z | 1 | 24PS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cíl výuky
Cílem výuky je hlubší pochopení práce kameramana animovaného a především loutkového filmu, s nímž bude posluchač spolupracovat jak na školních cvičeních, tak v profesionální praxi.
Výsledky výuky
Posluchač je po absolvování předmětu schopen odborně komunikovat s pracovníky v postprodukci a kameramanem, které bude využívat při budoucí tvorbě.
Forma studia
Výuka je vedena přednáškami s praktickými ukázkami technologií a techniky v animovaného filmu Animation People a na katedře KAT.
Současně je posluchačům ve velké míře umožněno nahlédnout do probíhajícího aktuálního natáčení, nebo jsou pro ně připravovány scény, na nichž je předváděn způsob a možnosti natáčení. Ve velké míře je posluchačům prezentována animovaná tvorba z celého světa s ohledem na různé snímací technologie
Předpoklady a další požadavky
Základní znalosti z předmětu „Filmová technika“, základní znalosti o snímání animovaného filmu
Obsah kurzu
Obsah výuky
Přednáška seznamuje posluchače se specifickými prostředky funkce kamery v animovaném filmu ve smyslu, jak tvůrčím, tak technickém.
Pro přípravu scénáře a díla získá znalosti, které tak budou komplementární s možnostmi i omezeními „kamerou“, respektive kvalifikovaně jimi podpoří vizuálního podobu svého filmu.
Osnova:
1/ Základní fyzikální pojmy ve filmu a opakování některých znalostí z předmětu „Filmová technika“
2 /Technologie různých typů a možností snímaní animovaného filmu s důrazem na „ruční animaci“
3/ Technologický proces realizace a postprodukce animovaného filmu a možnosti zásahu do obrazu během a po natáčení díla.
4/ Osvětlení animovaných scén a základy souvislosti mezi scénografií a „kamerou“ v animovaném díle.
5/ Digitálního snímání s preferencí optického zobrazování.
6/ Kombinované technologie („parciální“ animace v komerčních zakázkách nebo v kombinaci s klasickou kamerovou technologií).
7/ Postprodukce z hlediska z světlotonálního a problematika práce se segmenty obrazu a jejich montáží (práce s vrstvami).
8/ Historické a současné technologie, využití tradičních postupů a možnosti v současné digitální technologii.
9/ Filmové pomůcky a praktické zkušenosti z natáčení realizovaných animovaných děl.
Doporučená nebo povinná literatura
Znalost velkého množství animovaných filmů včetně novinek, k jejich výtvarnému studijnímu posouzení stačí často vidět i ukázku, viz Isle of Dogs – Wes Anderson
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita na přednáškách
Poznámka
www.stopmotionanimation.com
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:50–11:25 | Ivan VÍT | Učebna KAT 415 Lažanský palác |
Hybridní výuka, tel. na pedagoga 603450043, mail: ivan.vit@seznam.cz | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)