Vývoj počítačových her

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309VPH Z 3 4T česky letní

Garant předmětu

Ondřej JAVORA

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Jakub GEMROT

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Kurz poskytuje komplexní přehled vývoje počítačové hry teoretickou i praktickou cestou, od AAA her po causal hry. Pokrývá jak programování, tak designování her, i problematiku řízení týmu. V rámci praktické části si studenti sami vyzkouší jednu malou casual hru vytvořit.

Forma studia

Teoretická a praktická

Předpoklady a další požadavky

Zájemci o kurz nemusí mít žádné předešlé znalosti (tedy není třeba umět programovat), ale je nutná znalost angličtiny.

Obsah kurzu

Kurz, který vyučují Otakar Nieder (Bohemia Interactive Simulations), Martin Klíma (Warhorse Studios), Martin Vaňo (Mindmaze), Jakub Gemrot a Cyril Brom (MFF UK) plus hosté, přináší komplexní přehled vývoje počítačové hry. (Helena Bendová je koordinátorkou za FAMU, která vám zapíše na závěr známku do KOSu.) V praktické části kurzu studenti navrhnou a vytvoří malou casual hru v týmech o 3-4 lidech. Každý tým bude mít svého mentora z řad herních profesionálů. Teoretická část bude zahrnovat programování (různé hardwarové platformy, skriptovací jazyky atd.), ale také používání počítačové grafiky v hrách, herní design, management projektu a herní marketing. Kurz je otevřen zájemcům z různých škol (MFF UK, FF UK, FAMU, VŠUP, ČVUT) a kateder, přičemž studenti s ohledem na jejich rozdílné předešlé znalosti si mohou podle toho vybrat přednášky.

Cílem praktické části kurzu bude vyvinout malou casual hru na zadané téma, která by mohla uspět v konkurenci mezi reálně šířenými casual hrami nebo na mezinárodní soutěži. Na tvorbu her bude možné získat malé granty. Studentské týmy budou interdisciplinární, stejně jako jsou interdisciplinární týmy, které počítačové hry opravdu vyvíjí. Budeme se maximálně snažit, aby v každém týmu byli zástupci klíčových profesí: programátor, designér a grafik. Studentské týmy se zformují během října 2014 - je na vás, abyste se včas připojili do některého z týmů(!). Budeme chtít, aby se do návrhu hry kreativně zapojili svými nápady všichni členové týmu. Nikdo z týmu by neměl fungovat jako „námezdní dělník“. Hledání kolegů do týmu probíhá zde: https://www.facebook.com/gamedev.cuni.cz a v mailové konferenci.

<b>Účast na první přednášce v pátek 5.10. od 9ti do 12 hodin v učebně S1 na MFF UK (Malostranské náměstí 25) je povinná</b>!

Výuka bude probíhat blokově v budově Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (Malostranské nám. 25) v místnosti S1 v pátky od 9.00 do minimálně 12ti hodin, leckdy ale déle. <b>Většina kurzu bude vedena v anglickém jazyce.</b>

Všechny podstatné, aktuální informace, včetně různých deadlinů (na odevzdání dokumentace ke hře, sestavení týmu, podání žádosti o grant atd.) naleznete na

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2018-2019/computer-games-development-winter-201819/ . Deadliny jsou závazné a nepřekročitelné.

Předmět se koná ve spolupráci s MFF UK, FF UK, ČVUT, VŠUP a FAMU.

Doporučená nebo povinná literatura

Doplňková literatura:

Materiály z Internetu.

www.gamasutra.com

http://www.gamedev.net/

Knihy:

Game Programming Gems 1 - 8, Charles River Media

Hodnoticí metody a kritéria

Podrobné info

https://gamedev.cuni.cz/study/courses-history/courses-2018-2019/computer-games-development-winter-201819/ . Studenti budou hodnoceni za vývoj malé casual hry a splnění dalších požadavků. Podmínkou atestace je též účast na experimentu týkajícího se výukových her.

Poznámka

http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-index.php?page=Computer+games+development

Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2020/2021:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů