Dílna 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312DN1 | ZK | 4 | 3ST | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je naučit studenty vypracovat základ herního designu na základě zadání a tvořit prvky herního designu (např. herní pravidla a mechaniky) pomocí papírových a digitálních prototypů. V průběhu předmětu si studenti vyzkouší jak samotné základy práce designéra, tak kritickou reflexi vlastní práce. Začínat se bude s papírovými prototypy, následně se dostaneme i k digitálním textovým hrám. V průběhu předmětu studenti splní řadu krátkých cvičení, kdy bude vždy prodiskutováno určité téma, jež si studenti osvojí při práci na domácím zadání, které bude následně prezentováno ostatním a na které student získá zpětnou vazbu. Součástí semináře je i příprava konceptu a prezentace klauzurní práce, na níž bude student pracovat v rámci navazujícího předmětu Dílna 2.
Forma studia
seminář
Předpoklady a další požadavky
žádné
Obsah kurzu
1.Úvod, základy prototypování, abstrahování herních principů a hledání esence zážitku, zadání práce na konceptu klauzurní hry
2.Prezentace klauzurních konceptů, úvod do tématu 1, zadání úkolu 1
3.Reflexe úkolu 1, úvod do tématu 2, zadání úkolu 2
4.Reflexe úkolu 2, úvod do tématu 3, zadání úkolu 3
5.Reflexe úkolu 3, jak připravit prezentaci konceptu? práce na konceptech klauzurní hry
6.Uzavřená prezentace konceptů pro klauzurní hru, reflexe a zpětná vazba ke konceptům a prezentaci
7.Dokončení zpětné vazby ke konceptům a prezentacím, úvod do tématu 4, zadání úkolu 4
8.Reflexe úkolu 4, úvod do tématu 5, zadání úkolu 5
9.Reflexe úkolu 5, úvod do tématu 6, zadání úkolu 6
10.Konzultace úkolu 6, práce na úkolu 6
11.Reflexe úkolu 6, diskuse o tom, jak lépe připravit prezentaci konceptu
12.Otevřená prezentace konceptů pro klauzurní hru
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
•BRATHWAITE, Brenda a Ian SCHREIBER. Challenges for game designers. Boston, MA: Course Technology/Cengage Learning, 2009. ISBN 978-1-58450-580-8.
•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
•SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. Boca Raton: CRC Press, 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka (alespoň 80%), aktivní účast. Kreativita a kritická reflexe při domácí práci.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinný předmět)