Herní scenáristika 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312HS2 | Z | 2 | 2ST | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je, v návaznosti na předmět Herní scenáristika 1, naučit studenty specifickým postupům při psaní scénářů pro hry. Studenti se naučí budovat světy (world building), psát dialogy, questy a další typy textů pro počítačové hry. Procvičí si prezentaci svých nápadů v rámci týmu i navenek a prohloubí dovednost kriticky hodnotit své, ale i cizí výstupy.
Forma studia
Semináře
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
1.Lineární vs nelineární vyprávění
2.Základní struktura (vyprávění obrazem vs. textem)
3.Budování světa I (funkční alternativní historie)
4.Budování světa II (narace pomocí světa)
5.Charakter - protagonista
6.Charakter - vedlejší charaktery
7.Typy dialogů
8.Questy I
9.Questy II (návaznost, stupňování, odhalování, zvraty)
10.Herní texty
11.Cut scenes
12.Vytvoření herní bible (definice + příklady)
13.Vytvoření chronologie beatů
14.Prezentace a pitching
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
•ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
•BATEMAN, Chris Mark, ed. Game writing: narrative skills for videogames. 1st ed. Boston, Mass: Charles River Media, 2007. Charles River Media game development series. ISBN 978-1-58450-490-0.
•HORTON, Andrew. Writing the character-centered screenplay. 2. Paperback ed., updated and expanded. Berkeley, Calif.: Univ. of California Press, 1999. ISBN 978-0-520-22165-9.
•INCE, Steve. Writing for Video Games. London; Minneapolis: A & C Black ; Consortium Book Sales & Distribution Distributor, 2007. ISBN 978-0-7136-7761-4.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita na semináři (50%), docházka v rozsahu alespoň 80% přednášek (20%), seminární práce – rozsah 5 str. (30%)
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinně volitelný předmět)