Kapitoly z herního designu 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312KHD1 | Z | 3 | 20PS+4CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.
Forma studia
Přednášky a cvičení
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.
Plán předmětu:
- Úvod do game designu – Co je hra, jak se tvoří, jak funguje
- Interaktivita – Principy interaktivity, interaktivita v jiných médiích, specifika videoherní interaktivity
- Pravidla a schémata – Sporty, deskové hry, videohry
- Hry jako systém – Simulace, emergentní narativ, nahodilost, generativnost
- Cvičení I – Interaktivní dílo
- World a level design I – world building
- World a level design II – 2D level design
- World a level design III – 3D level design
- World a level design IV – Realita a fikce, adaptace
- Cvičení II – level design
- Přednáška hosta (datum a téma variabilní)
- Přednáška hosta (datum a téma variabilní)
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
●SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge, MA: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.
Doporučená literatura:
●FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodině a vypracování praktických úkolů z cvičení
Poznámka
Výuka 2h/týd
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinný předmět)