Kapitoly z herního designu 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312KHD1 Z 3 20PS+4CS česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.

Forma studia

Přednášky a cvičení

Předpoklady a další požadavky

-

Obsah kurzu

Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.

Plán předmětu:

  1. Úvod do game designu – Co je hra, jak se tvoří, jak funguje
  2. Interaktivita – Principy interaktivity, interaktivita v jiných médiích, specifika videoherní interaktivity
  3. Pravidla a schémata – Sporty, deskové hry, videohry
  4. Hry jako systém – Simulace, emergentní narativ, nahodilost, generativnost
  5. Cvičení I – Interaktivní dílo
  6. World a level design I – world building
  7. World a level design II – 2D level design
  8. World a level design III – 3D level design
  9. World a level design IV – Realita a fikce, adaptace
  10. Cvičení II – level design
  11. Přednáška hosta (datum a téma variabilní)
  12. Přednáška hosta (datum a téma variabilní)

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

●SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge, MA: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.

Doporučená literatura:

●FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodině a vypracování praktických úkolů z cvičení

Poznámka

Výuka 2h/týd

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů