Produkce a distribuce her 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312PDH1 | Z | 2 | 24PS+4SS | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je předat studentům základy ekonomických, právních a manažerských znalostí a dovedností nezbytných pro herní vývoj. V předmětu studenti získají znalosti o finančních zdrojích pro herní vývoj, o projektovém managementu a jednotlivých fázích herního vývoje. Tyto znalosti pak přetaví v dovednosti při aplikaci na vlastní projekt. Studenti v rámci předmětu připraví plán realizace hry, jež vezme v potaz plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýzu projektu i plán financování.
Forma studia
Přednášky a semináře
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Cílem předmětu je předat studentům základy ekonomických, právních a manažerských znalostí a dovedností nezbytných pro herní vývoj. V předmětu studenti získají znalosti o finančních zdrojích pro herní vývoj, o projektovém managementu a jednotlivých fázích herního vývoje. Tyto znalosti pak přetaví v dovednosti při aplikaci na vlastní projekt. Studenti v rámci předmětu připraví plán realizace hry, jež vezme v potaz plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýzu projektu i plán financování.
I. Úvodní přednášky
Dvě přednášky o tom, co by měli studenti vědět, než začnou uvažovat o vývoji herního díla.
- Platformy
- Česká scéna
II. Příprava projektu
Čtyři přednášky o tom, co by měli studenti vědět, než se pustí do vývoje herního projektu.
- Právní specifika
- Lidské zdroje a struktura týmu
- Soukromé finanční zdroje
- Veřejné finanční zdroje
III. Vývoj projektu
Šest přednášek o tom, co by měli studenti vědět o produkční stránce vývoje herního titulu.
- Dokumentace k vývoji
- Enginy a middleware
- Specifické nástroje
- Audiovizuální tvorba
- Audiovizuální banky
- Analytické nástroje
IV. Konzultace projektů
Dvě přednášky budou věnovány konzultacím a prezentacím vlastních studentských projektů.
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
●COHEN, D. S., Sergio A. BUSTAMANTE a Tae Joon PARK. Producing games: from business and budgets to creativity and design. Amsterdam ; Boston: Focal Press, 2010. ISBN 978-0-240-81070-6.
●HIGHT, John a Jeannie NOVAK. Game development essentials: game project management. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning, 2008. ISBN 978-1-4180-1541-1.
●HILL-WHITTALL, Richard. The indie game developer handbook. Burlington, MA: Focal Press, 2015. ISBN 978-1-138-82842-1.
●IRISH, Dan. The game producer’s handbook. Boston, MA: Thomson Course Technology, 2005. ISBN 978-1-59200-617-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínkou udělení atestace je odevzdání seminární práce o rozsahu 4 normostrany (plán realizace a rozpočet projektu, personální a právní analýza projektu, plán financování projektu) a aktivní účast na diskusích v hodinách.
Poznámka
Výuka 2h/týd
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinně volitelný předmět)