Vývoj počítačových her

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312VPH ZK 6 46PS+90CS česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní soubor znalostí a dovedností pro herní vývoj.

Forma studia

Přednášky a cvičení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Obsah kurzu

Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK, FAMU a VŠUP. Zvaní hosté z herního průmyslu seznámí studenty se základními fázemi herního vývoje. Studenti v rámci kurzu ve dvou- až čtyřčlenném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým obsahuje jak studenty FAMU a MFF, ideálně i VŠUP a FF UK. Předpokládá se, že studenti herního designéru budou v týmu na pozici designérů.

Struktura kurzu:

3 přednáškové bloky, každý o rozsahu cca 10 vyučovacích hodin, celkem 30p:

1)Blok Herního designu

●Herní žánry, herní mechaniky, prototypování a testování herních mechanik, taxonomie herních hráčů, Game Design Document

2)Blok Produkce

●Struktura vývojářského studia a role v týmu, Ekonomika herního vývoje, Case-studies vývoje AAA her v ČR

3)Blok Programování

●Technický vývoj počítačových her, nástroje kolaborativního vývoje, způsob spolupráce programátorů s ostatními členy týmu, programátorské nástroje

4)Práce v týmu na malé hře (cca 88c) + konzultace týmového vývoje počítačové hry (2 x 1c).

5)Účast na mezinárodní herní konferenci Game Developers Session v Praze (2 dny, tj. 16p).

Doporučená nebo povinná literatura

Doporučená literatura:

•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.

•SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. B.m.: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.

Online zdroje:

●www.gamasutra.com

http://www.gamedev.net/

Hodnoticí metody a kritéria

Veřejná obhajoba prototypu hry (50%), pitch projektu (15%), game design dokument (15%), docházka (20%).

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů