Vývoj počítačových her
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312VPH | ZK | 6 | 46PS+90CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem předmětu je poskytnout studentům komplexní soubor znalostí a dovedností pro herní vývoj.
Forma studia
Přednášky a cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK, FAMU a VŠUP. Zvaní hosté z herního průmyslu seznámí studenty se základními fázemi herního vývoje. Studenti v rámci kurzu ve dvou- až čtyřčlenném týmu nadesignují a naimplementují vlastní malou hru. Každý tým obsahuje jak studenty FAMU a MFF, ideálně i VŠUP a FF UK. Předpokládá se, že studenti herního designéru budou v týmu na pozici designérů.
Struktura kurzu:
3 přednáškové bloky, každý o rozsahu cca 10 vyučovacích hodin, celkem 30p:
1)Blok Herního designu
●Herní žánry, herní mechaniky, prototypování a testování herních mechanik, taxonomie herních hráčů, Game Design Document
2)Blok Produkce
●Struktura vývojářského studia a role v týmu, Ekonomika herního vývoje, Case-studies vývoje AAA her v ČR
3)Blok Programování
●Technický vývoj počítačových her, nástroje kolaborativního vývoje, způsob spolupráce programátorů s ostatními členy týmu, programátorské nástroje
4)Práce v týmu na malé hře (cca 88c) + konzultace týmového vývoje počítačové hry (2 x 1c).
5)Účast na mezinárodní herní konferenci Game Developers Session v Praze (2 dny, tj. 16p).
Doporučená nebo povinná literatura
Doporučená literatura:
•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
•SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. B.m.: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.
Online zdroje:
●www.gamasutra.com
Hodnoticí metody a kritéria
Veřejná obhajoba prototypu hry (50%), pitch projektu (15%), game design dokument (15%), docházka (20%).
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinný předmět)