Základy programování

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312ZP Z 3 12SS+24CS česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Výsledky učení dané vzdělávací složky

Cílem semináře je to, aby si studenti osvojili programátorské dovednosti a naučili se řešit základní programátorské problémy v jazyku C# a prostředí .NET. Rovněž se tak naučí diskutovat o technických konceptech v kontextu vývojářského týmu. Předmět je určený pro studenty bez jakékoliv předcházející zkušenosti s programováním a více než na teoretický a formální základ se soustředí na schopnost plnit praktické zadání. První část semestru je zaměřená na všeobecné principy programování. Druhá část semestru se soustředí na koncepty a postupy využívané v prostředí videoherního programování a závěrečný projekt, který studenti z části zpracují přímo na semináři a následně jej na posledním semináři prezentují.

Forma studia

semináře, cvičení

Předpoklady a další požadavky

-

Obsah kurzu

Sylabus:

  1. Úvod do programování: algoritmy, editory a IDE, struktura kódu, první program, debugging
  2. Datové typy a proměnné, základní operace, základní řízení běhu programu
  3. Funkce, cykly, pokročilé datové typy (pole, slovníky, hashmapy, atd.)
  4. Objektově orientované programování I. (třídy, metody, instance)
  5. Objektově orientované programování II. (dědičnost, scope, abstrakce)
  6. Standardní knihovna, knihovny třetích stran, namespacing a moduly
  7. Videoherní programování I.: Entity a komponenty (ECS)
  8. Videoherní programování II.: Správa stavu (state management)
  9. Videoherní programování III: Nahodilost, in-memory databáze, externí zdroje dat
  10. Závěrečný projekt: Zadání, návrh a plánování, práce na projektu
  11. Závěrečný projekt: Práce na projektu
  12. Závěrečný projekt: Prezentace

Doporučená nebo povinná literatura

Povinná literatura:

•Oficiální dokumentace jazyka C#: https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/

Doporučená literatura:

•NAKOV, Svetlin. Fundamentials of computer programming with C#. Sofia, Bulgaria: Svetlin Nakov & co., 2013. ISBN 978-954-400-773-7.

•NYSTROM, Robert. Game programming patterns. s.l.: genever benning, 2014. ISBN 978-0-9905829-0-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Zápočet je udělován za docházku (max. 2 neomluvené absence), průběžnou práci v rámci cvičení a vypracování závěrečného projektu a jeho prezentaci.

Poznámka

výuka 3h/týd

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů