Základy programování
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312ZP | Z | 3 | 12SS+24CS | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem semináře je to, aby si studenti osvojili programátorské dovednosti a naučili se řešit základní programátorské problémy v jazyku C# a prostředí .NET. Rovněž se tak naučí diskutovat o technických konceptech v kontextu vývojářského týmu. Předmět je určený pro studenty bez jakékoliv předcházející zkušenosti s programováním a více než na teoretický a formální základ se soustředí na schopnost plnit praktické zadání. První část semestru je zaměřená na všeobecné principy programování. Druhá část semestru se soustředí na koncepty a postupy využívané v prostředí videoherního programování a závěrečný projekt, který studenti z části zpracují přímo na semináři a následně jej na posledním semináři prezentují.
Forma studia
semináře, cvičení
Předpoklady a další požadavky
-
Obsah kurzu
Sylabus:
- Úvod do programování: algoritmy, editory a IDE, struktura kódu, první program, debugging
- Datové typy a proměnné, základní operace, základní řízení běhu programu
- Funkce, cykly, pokročilé datové typy (pole, slovníky, hashmapy, atd.)
- Objektově orientované programování I. (třídy, metody, instance)
- Objektově orientované programování II. (dědičnost, scope, abstrakce)
- Standardní knihovna, knihovny třetích stran, namespacing a moduly
- Videoherní programování I.: Entity a komponenty (ECS)
- Videoherní programování II.: Správa stavu (state management)
- Videoherní programování III: Nahodilost, in-memory databáze, externí zdroje dat
- Závěrečný projekt: Zadání, návrh a plánování, práce na projektu
- Závěrečný projekt: Práce na projektu
- Závěrečný projekt: Prezentace
Doporučená nebo povinná literatura
Povinná literatura:
•Oficiální dokumentace jazyka C#: https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/csharp/
Doporučená literatura:
•NAKOV, Svetlin. Fundamentials of computer programming with C#. Sofia, Bulgaria: Svetlin Nakov & co., 2013. ISBN 978-954-400-773-7.
•NYSTROM, Robert. Game programming patterns. s.l.: genever benning, 2014. ISBN 978-0-9905829-0-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělován za docházku (max. 2 neomluvené absence), průběžnou práci v rámci cvičení a vypracování závěrečného projektu a jeho prezentaci.
Poznámka
výuka 3h/týd
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (povinný předmět)