Blok technických cvičení 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373BTCV5 | Z | 3 | 5CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- Studenti se naučí používat základy zpracování 2D efektů ve svých mediálních projektech.
- Studenti si rozšíří své znalosti programování v prohlížeči pomocí porozumění Node. js.
- A, B. Percepce studentů se zvyšuje pomocí série cvičení. Toto zvýšené vnímání lze přímo aplikovat na řemeslo vytváření pohyblivého obrazu a zvukových děl.
Forma studia
Série praktických cvičení
Předpoklady a další požadavky
Doporučeno pro všechny studenty, povinně v 3. ročníku.
Obsah kurzu
Cílem předmětu je seznámení se základními produkčními a postprodukčními nástroji audiovizuální tvorby. Studenti se mají stát samostatnými, co se týče rozvoje myšlenky, jejího rozpracování, samotné produkce, střihové skladby, masteringu, možností prezentace, tvorby synopse a anotace a archivování svých audiovizuálních děl na poli audiovizuálních médií.
- Základy vizuálních efektů přednáší Martin Blažíček
Praktické seznámení s prací s vizuálními efekty. 2D modelling a 3D modelling.
Cvičení: jednoduchá kompozice.
- Programování pomocí Node. js přednáší Martin Blažíček
3A. Percepce a fenomenologie přednáší Ondřej Vavrečka
Video kruh, společné ztělesnění, Rašomon efekt. Kolaborativní video/performance. Studenti si vyberou jednu myšlenku, slovo, gesto, pohyb apod. Jeden před druhým jej performují a vzájemně se přitom natáčejí. V jediném záběru vzniká kolektivní dramaturgie, kde každý v kolektivu je jak performerem tak tím, kdo performance vidí a zaznamenává. Já jsem ty a ty jsi já.
3B. Percepce a fenomenologie přednáší Ondřej Vavrečka & Eric Rosenzveig
Katalyzování dynamismu / zanechávání stop. Nic se nesmí přidat ani ubrat z určené „příběhové zóny“.
Kompozice záběru: ztělesnění myšlenky rámem a časovým rámcem. Pohyb kamery a střihová kompozice různých funkcí: continuity editing, rozlučovací funce, víceperspektivnost apod. Práce jednak na (A) společném jednak na (B) samostatném díle
Doporučená nebo povinná literatura
FULFORD, Jason, HALPERN, Gregory eds.,The Photographer’s Playbook, 307 Assignments and Ideas. New York: Aperture. 440 pages. ISBN 978-1-59711-247-5
Studijní opora 5 bloku technického cvičení CAS 5: http://cas.famu.cz/wiki/doku.php?id=studijni_opora_5_bloku_technickeho_cviceni_cas_5
Hodnoticí metody a kritéria
100% účast na všech modulech, samostatně realizované projekty dle zadání pedagoga.
Poznámka
Vznik tohoto předmětu reaguje na dlouhodobě se objevující mezery či závažné disproporce v základních uživatelských i kontextových znalostech studentů stran audiovizuálních technologií. Je určen primárně pro studenty prvního ročníku oboru Audiovizuální studia, v rámci kapacitních možností jsou vítani i ostatní studenti.
Výuka je zaměřena na pochopení souvislostí i získání výchozích praktických dovedností při práci s HW i SW při zpracování obrazu a zvuku. K této tematice existuje nespočet názorných výkladů na internetu, pro výuku jsme vybrali ty nejvhodnější z hlediska potřeb našich studentů.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:00–18:05 | Ondřej VAVREČKA | Hybridní výuka dle rozpisu cvičení | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 14:30–18:35 | Martin BLAŽÍČEK | Učebna CAS 428 Lažanský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět)