Úvod do audiovizuálních studií FAMU
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373UDAS | Z | 2 | 2PT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Cílem je seznámit studenty s různými přístupy ke studiu pohyblivého obrazu.
Forma studia
Přednášky.
Předpoklady a další požadavky
Předpoklady byly naplněny přijetím do studia.
Obsah kurzu
V rámci této přednášky se studenti seznámí s metodami a přístupy ke studiu z hlediska humanitních věd relevantních pro umělecký výzkum a studium na FAMU obecně. Předmět se skládá z přednášek pedagogů FAMU, každá z přednášek je koncipována jako případová studie. Přednášky jsou voleny s ohledem na mezioborový přesah studia.
●(Audio)vizuální esej: kritický realismus a operativní obrazy (Sekula, Farocki, Paglen)
●Ekologie nových dokumentárních přístupů a formátů
●Pohyblivý obraz mimo kinosál (Hito Steyerl, Ed Atkins)
●Umění, sex a politika: genderové perspektivy současné vizuální kultury
●Proti-Země: Infrastruktury planetární perspektivy
●Jean-Luc Godard: Film jako esej
●Film jako droga: Případ Sandoz
●Dvě vrstvy fotografického obrazu (Julia Margaret Cameron, Václav Stratil, Erwin Wurm)
●Jak dělat feministické bienále: od institucionální kritiky přes nový institucionalismus ke kritickému muzeu.
●Obraz v dokumentárním filmu (Nikolaus Geyrhalter, Ulrich Seidl, Michael Glawogger, Sergej Loznica)
●Televize a SVOD – nová forma distribuce obsahu nebo nové formy obsahu k distribuci?
Doporučená nebo povinná literatura
PAPAZIAN, Elizabeth a EADES, Caroline, ed. The Essay Film: Dialogue, Politics, Utopia. New York: Columbia University Press, 2016. ISBN 9780231176958. (introduction + kapitola 2)
JENNER, Mareike. Netflix and the Re-invention of Television. London: Palgrave Macmillan, 2018. 299s. ISBN 978-3-319-94315-2
NOCHLIN, Linda. Proč neexistovaly žádné velké umělkyně? (1971), in: Martina Pachmanová ed., Neviditelná žena: Antologie současného amerického myšlení o feminismu, dějinách a vizualitě, Praha 2002, s. 42 – 43.
EDWARDS, Paul N. A Vast Machine. Computer Models, Climate Data, and the Politics of Global Warming. Cambridge: MIT Press, 2010. ISBN 978-0-262-01392-5. Dostupné z: http://site.ebrary.com/lib/natl/Doc?id=10424687.
FAROCKI, Harun. Phantom Images. In Walead Beshty ed. Picture Industry. A Provisional History of the Technical Image (1844–2018). Curych: JRP | Ringier, 2018. ISBN 9783037645024.
Hodnoticí metody a kritéria
50% účast na přednáškách, závěrečný esej v rozsahu 3500 znaků
Poznámka
-
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Po | 09:00–10:35 | David KOŘÍNEK | Učebna 1 (FAMU) Lažanský palác |
Distanční výuka | přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář_2020 (povinný předmět)
- Režie - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)
- Kamera - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Produkce - Bakalářské studium (povinný předmět)
- Střihová skladba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-2ročník (povinný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář-1920-3ročník (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinný předmět)