Pitching for documentary filmmakers
Code | Completion | Credits | Range | Language Instruction | Semester |
---|---|---|---|---|---|
303MPPD | Z | 2 | 12S | English, Czech | summer |
Subject guarantor
Name of lecturer(s)
Tomáš POTOČNÝ, Alice RŮŽIČKOVÁ
Learning outcomes of the course unit
-Student se orientuje na mapě evropských dokumentárních pitching fór a má povědomí o příležitostech, které prezentace filmu v mezinárodním prostředí přináší.
-Student dokáže formulovat svou autorskou vizi a téma filmu, a to jak během neformální prezentace, tak i ve strukturované podobě s ukázkami z materiálu.
-Student dokáže připravit balíček prezentačních materiálů: logline, synopsi, treatment, rozpočet filmu, plakát, teaser a trailer. A také sám sebe, protože prezentace křehkého nehotového námětu vyžaduje mnoho odvahy a nadhledu.
-Student dokáže kriticky promyslet svá očekávání a kontext mezinárodních akcí.
-Student dokáže uvažovat nad mezinárodním potenciálem svého námětu a identifikovat témata, která by mohla oslovit i zahraniční diváky.
Mode of study
Modulová výuka KDT
Přednášející/Lecturer: MgA. Tomáš Potočný
Termíny a místo konání/Date and time: 4 online setkání 15:40-18:05 v pondělí 12. 4., 19. 4., 26. 4. a 3. 5. 2021
Podmínky atestace/Assignement: zá/2 – 100% účast a aktivita na semináři, splnění zadaného úkolu
Kapacita/Capacity: maximum 10 studentů KDT 3-5. ročník
Volitelný pro/Optional for: KDT
Jazyk výuky/Language of teaching: česky, anglicky
Prerequisites and co-requisites
předpokládá se aktivní znalost angličtiny
Course contents
Každého autora, který chce točit filmy a nemá vlastní zdroje na jejich produkci, čeká nevyhnutelná nutnost prezentovat náměty jiným lidem. Umět dobře formulovat, dobře se orientovat v nabízených příležitostech a mít otevřenou mysl, to je základní předpoklad úspěchu v náročném prostředí (nejen) mezinárodních fór. Zároveň je ovšem neméně důležité zachovávat si vlastní autorskou integritu a uvědomovat si úskalí, které tyto akce pro tvůrce znamenají. Umění sebevědomé otevřené mysli je dobré neustále cvičit.
Modulová výuka se zaměří na trénink a úskalí pitchingu v dokumentárním industry prostředí. Studenti se blíže seznámí s jednotlivými evropskými dokumentárními pitching fóry a kontextem, který tyto akce pro autory kreativních filmů představují – a to jak z pohledu prezentujících, tak i z pohledu těch, kteří sedí na židlích pozvaných expertů. Jádrem modulů je práce na prezentacích studentských filmů. Cílem je poskytnout studentům praktické postupy, prostor a zpětnou vazbu, aby se naučili přesvědčivě vyjadřovat své autorské záměry a dokázali zaujmout potencionální spolupracovníky.
Na posledním setkání povedeme rozhovor s Erikem Winkerem, německým producentem, který se se svými filmy pravidelně účastní světových marketů a považuje pitching za běžnou součást vývoje filmu. Kromě toho, že se podílel na mnoha zajímavých a úspěšných filmech, vstupuje Erik často do koprodukcí s filmaři ze střední a východní Evropy, které potkává právě na nejrůznějších fórech. Během setkání se budeme bavit o jeho pohledu na pitching a na smysl podobných akcí.
https://www.corsofilm.de/en/movies/completed/
Jednotlivé bloky:
12. 4. analýza záznamů několika reálných pitchingů na předních zahraničních fórech, identifikace funkčních a nefunkčních postupů
19. 4. nácvik různých forem prezentací studentských filmů, identifikace silných a slabých míst
26. 4. příprava videomateriálů – ukázek a trailerů – v kontextu jednotlivých typů prezentací
3. 5. setkání s Erikem Winkerem, prezentace připravených pitchů a zpětná vazba
Recommended or required reading
KURZ, Sibylle. Pitch it! NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
https://www.dok-leipzig.de/en/dok-industry
https://www.idfa.nl/en/info/idfa-forum
https://sheffdocfest.com/view/meetmarket
https://dokweb.net/activities/east-doc-platform/2021/about
http://doclab.pl/en_GB/program/cedoc-market-koprodukcyjny/
Assessment methods and criteria
zá/2 – 100% účast a aktivita na semináři, splnění zadaného úkolu – prezentace filmu
Note
Tento modul je přípravou na předmět 303P2 „Pitching 2 – KDT“, který od roku 2021/22 budou navštěvovat studenti ve 3. ročníku bc. studia oboru Dokumentární tvorba, v návaznosti na předmět společný pro více kateder 305P1 „Pitching 1 – KP“.
Schedule for winter semester 2020/2021:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2020/2021:
Date | Day | Time | Tutor | Location | Notes | No. of paralel |
---|---|---|---|---|---|---|
12.04.2021 | 15:40–18:05 | Tomáš POTOČNÝ | Room No. 211 Lažanský palác |
parallel1 | ||
19.04.2021 | 15:40–18:05 | Tomáš POTOČNÝ | Room No. 211 Lažanský palác |
parallel1 | ||
26.04.2021 | 15:40–18:05 | Tomáš POTOČNÝ | Room No. 211 Lažanský palác |
parallel1 | ||
03.05.2021 | 15:40–18:05 | Tomáš POTOČNÝ | Room No. 211 Lažanský palác |
parallel1 |
The subject is a part of the following study plans
- Scriptwriting and Dramaturgy - Bachelor-1920-1year (optional subject)
- Scriptwriting and Dramaturgy - Bachelor_2020 (optional subject)
- Scriptwriting and Dramaturgy - Master-1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Scriptwriting and Dramaturgy - Master-1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Film Directing_Bachelor-1920-1year (optional subject)
- Film Directing - Master-1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Film Directing - Master-1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Documentary Film - Bachelor - 1920 - 1year (required optional subject, optional subject)
- Documentary Film - Bachelor_2020 (required optional subject, optional subject)
- Documentary Film - Master - 1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Documentary Film - Master - 1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Cinematography - Bachelor - 1920 - 1year (optional subject)
- Cinematography - Master-1920_1y (optional subject)
- Cinematography - Master-1920_2y (optional subject)
- Produkce - Bakalářské studium (optional subject)
- Production - Master (optional subject)
- Editing - Bachelor-1920-1year (optional subject)
- Editing - Master-1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Editing - Master-1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Photography CZ - Bachelor - 1920-1year (optional subject)
- Photography CZ - Bachelor - 1920-2year (optional subject)
- Photography CZ - Bachelor - 1920-3year (optional subject)
- Photography CZ - Master - 1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Photography CZ - Master - 1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Sound Design - Bachelor-1920-1year (optional subject)
- Sound Design - Bachelor_2020 (optional subject)
- Sound Design - Master-1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Sound Design - Master-1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Animation - Bachelor - 1920-1y (optional subject)
- Animation - Bachelor_2020 (optional subject)
- Animation - Master - 1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Animation - Master - 1920_2y (required optional subject, optional subject)
- Game Design - Master (optional subject)
- Audiovisual Studies - Bachelor - 1920 - 1y (optional subject)
- Audiovisual Studies - Bachelor_2020 (optional subject)
- Audiovisual Studies - Master - 1920_1y (required optional subject, optional subject)
- Audiovisual Studies - Master - 1920_2y (required optional subject, optional subject)