Dějiny a analýza novodobých akustických umění 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101DANA2 | Z | 2 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Cílem je seznámení studentů s aktuálními trendy a koncepty v oblasti akustických umění jak na úrovni tvůrčí, tak estetické, filozofické a intermediální. Formou analýzy se seznamují s klíčovými díly z oblasti elektroakustické hudby a intermediální tvorby posledních dekád, studiem textů pronikají do reflexe diskursů v poli hudby a technologií.
Forma studia
LICHÝ TÝDEN V PÁTEK, 9:00 - 12:00
Přednáška zakončená krátkou esejí.
Předpoklady a další požadavky
Aktivní účast, četba literatury, poslech a analýza skladeb.
Obsah kurzu
18/2/2022
Téma přednášky: PROSTOROVÉ KONCEPTY 90. LET / Berlin – Experimentalstudio für akustische Kunst des SWR
4/3/2022
Téma přednášky: ZVUKOVÝ SIGNÁL / SOUNDMARK: SIRÉNA
18/3/2021
Téma přednášky:
Philippe Manoury JUPITER / Paříž Ircam
Pierre Henry - Pierre Schaeffer: Symphonie pour un homme seul
1/4/2021
SOUNDWALK / AMBISONICS FIELD RECORDING
15/4/2021
Velkopáteční samostatná soundwalk
29/4/2021
Téma přednášky: Koncepty prostorové difuze zvuku
Mobilní akusmonium HAMU
13/5/2021
Téma přednášky: Krajiny zvukových událostí
Zvukové instalace
Herní design stručně
Doporučená nebo povinná literatura
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CAGE, John. Silence : přednášky a texty. Praha: Erste Stiftung, 2010. 279 s. ISBN 978-80-87259-07-8
The Cambridge companion to electronic music. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, c2007. xxi, 287 s. ISBN 978-0- 521-68865-9
OLIVEROS, Pauline. Deep Listening: A Composer’s Sound Practise. iUniverse, Inc., Lincoln 2005.
RATAJ, Michal: Elektroakustická hudba a vybrané koncepty. 1. vyd. Praha: KANT, 2007. 160 s. ISBN 978-80-86970-31-8 (brož.).
SCHAFER, R Murray (Raymond Murray). The soundscape: our sonic environment and the tuning of the world. Vermont Rochester: Destiny Books, 1994. 301 s. il. ISBN 0-89281-455-1
Sonic thinking: A media philosophical approach. New York: Bloomsbury Academic, 2017. xvii, 303 stran. ISBN 978-1-5013- 4397-1
Truax, Barry.: Acoustic Communication. Ablex Publishing. Westport 2001. ISBN 978-15-6750-536-8
RATAJ, Michal (ed.). Zvukem do hlavy: Sondy do současné audiokultury. Praha: NAMU, 2012. 175 s. ISBN 978-80-7331- 229-9 il.
Hodnoticí metody a kritéria
Hodnocení je udělováno na základě předloženého odborného textu v rozsahu maximálně 10 normostran, jehož téma vychází ze širšího kontextu látky probírané v daném akademickém roce a prokazuje studentovu schopnost na vysoké úrovni teoreticky reflektovat probíranou látku z vlastního pohledu tvůrčího umělce. Předložený text splňuje běžné standardy originality a citačních pravidel.
Webová stránka předmětu
Poznámka
Doporučení: absolvovat nejlépe ve 3. ročníku
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 09:00–12:00 | Jan TROJAN | Učebna KS 1022 Gotická věž Lichenštejnský palác |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba (Bc) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)