Kompoziční praxe EA a multimediální hudby 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101KPEA2 | ZK | 3 | 2T | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Student se seznámí se základními tvůrčími paradigmaty v oblasti akustických umění (konkrétní hudba, elektronische Musik, ambientní hudba, live electronics, soundscape, radioart ad.) a vytvoří vlastní krátké kompozice vycházející z nově nabytých vědomostí a dovedností.
Forma studia
SUDÝ TÝDEN V PÁTEK, 9:00 - 12:00
2 hodiny týdně, seminář.
Předpoklady a další požadavky
Základní informační gramotnost, orientace s aktuálními OS.
Obsah kurzu
Prakticky orientovaná výuka kompozičních dovedností v prostředí současných hudebních technologií je zaměřená především na digitální transformaci zvuku, ovládání virtuálních hudebních nástrojů, základní koncepty interakce hudebníka a technologií a mix zvuku v prostředí DAW. Seznamování s digitální nástroji pro tvarování zvuku slouží k rozvíjení kompoziční představivosti a dovedností v situacích, kdy zdrojem hudebního zvuku není akustický zdroj signálu.
Doporučená nebo povinná literatura
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: reading in modern music. New York / London: Continuum, c2004. xvii, 454 s. ISBN 0-8264-1615-2.
MARGOLIS, M.: Arduino Cookbook. 2. vyd. Sebastopol: O’Reily. 2012.
GIBSON, D.: The Art of Mixing: 2nd Edition, Vallejo: Mix Books, 2005. 344 stran. ISBN 978-1931140454.
SYROVÝ, Václav. Technické základy elektroakustické hudby. 2. přeprac. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ROADS, Curtis. Composing electronic music: a new aesthetic. Oxford: Oxford University Press, 2015. xxvii, 480 stran. ISBN 978-0-19-537324-0.
HOLMES, Thom. Electronic and Experimental Music: technology, music, and culture. 4th. New York: Routledge, 2012. xxii, 544s. ISBN 978-0-415-89636-8.
Hodnoticí metody a kritéria
Výsledky práce, účast a aktivita při cvičeních.
Webová stránka předmětu
Poznámka
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Software: AVID Pro Tools , Ableton LIVE, Reaper, Cycling 74 – MAX
Hardware: APPLE MACINTOSH, ARDUINO.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2021/2022:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2021/2022:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 09:00–12:00 | Jan TROJAN | Učebna KS 1022 Gotická věž Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Skladba (Bc) (povinný předmět hlavní)
- Audiovizuální studia - bakalář-1920-1ročník (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (povinně volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr_1920_1ročník (povinně volitelný předmět)