Scénická a filmová hudba I. 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101SFIH2 | ZK | 2 | 2CT | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Student se orientuje v interdisciplinárním poli mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy. Dokáže realizovat profesionální dílo v partnerské interdisciplinární spolupráci.
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
Znalosti na úrovni předchozích semestrů.
Obsah kurzu
Cíl výuky:
Jedná se o dvousemestrální kurz, který lze absolvovat ve druhém nebo třetím roce studia. Základní povaha předmětu je interdisciplinární, spočívající v praktické spolupráci s dalšími tvůrčími profesemi v poli mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy.
Cílem předmětu je uvedení do interdisciplinárního pole mezi hudbou, filmem, divadlem, pohybovými uměními a jejich vzájemnými přesahy, v nichž se hudební skladatel stává partnerem tvůrců řady dalších profesí.
Tematické okruhy:
Obsah předmětu tematizuje především
- hudebně dramaturgické aspekty kompozice ve vztahu k široké paletě interdisciplinární umělecké tvorby
- technické návaznosti produkce uměleckého díla napříč různými profesemi
- základní technologické aspekty hudební kompozice v jejích aktuálních intermediálních přesazích
- praktická orientace v hudebním studiu jakožto hudebním nástroji 21. století
- základní aspekty autorského práva
- praktické aspekty teamové spolupráce hudebního skladatele
Doporučená nebo povinná literatura
Technologické zabezpečení ve zvukových laboratořích katedry skladby.
Materiály poskytnuté v rámci teamové spolupráce (scénáře, libreta, režijní záměry apod.)
Doporučená literatura:
COX, Christopher - WARNER, Daniel (eds.). Audio culture: Readings in modern music, revised edition. New York London Oxford New Delhi Sydney: Bloomsburry Academic, 2017. 646 stran. ISBN 978-1-5013-1836-8.
CHION, Michel: Audiovision. Columbia University Press 1994, ISBN: 978-0-231-07899-3.
COOKE, Mervyn. Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 567 s. ISBN 978-80-87292-14-3 il.
BORDWELL, David. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2011. 639 s. ISBN 978-80-7331-217-6 il., rejstř. +.
Hodnoticí metody a kritéria
Za splnění povinností je považováno dokončení dílčí části spolupráce na teamovém díle spočívající v odevzdání jeho hudební části a schválení pedagogem ve spolupráci s režisérem / producentem celého díla. Nároky na kvalitu práce vycházejí z množství znalostí a dovedností nabytých předchozím studiem, přesto mají výsledky odrážet současné nároky na skladatele a naplňovat vysoké standardy interdisciplinární spolupráce.
Struktura hodnocení:
Aktivní účast v hodinách: 10 %
Dramaturgická rozvaha skladatele, schopnost práce v teamu: 20 %
Kompozice: 30%
Celková hudební a zvuková realizace: 40 %
Požadovaná docházka: 90 %
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje