Hra na akordeon 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNA5 | Z | 12 | 2CT | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
- student získal další nástrojové zkušenosti akordeonové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
- na konci semestru je student vybaven technickou zdatností a interpretační vyspělostí, která podmiňuje zvládnutí náročného, rozsáhlého a stylově různorodého repertoáru a která umožňuje vstup do hudební profese nebo do navazujícího magisterského studia
Forma studia
cvičení
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Obsah kurzu
Cíl výuky:
V pátém semestru se veškerá práce se studentem soustředí na absolventský koncert a diplomovou práci. Na začátku semestru je vytyčen repertoár absolventského koncertu a vhodné téma diplomové práce, která je dále průběžně konzultována s vedoucím práce. Student je technicky suverénní, disponuje vlastním, originálním a přesvědčivým uměleckým přednesem. Student má zafixovanou širokou škálu různých interpretačních přístupů a nástrojových technik, přičemž nadále rozvíjí znalosti, zkušenosti a rozhled ve zpracování rozdílných hudebních a kompozičních stylů. Zdokonalovány jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- příprava bakalářského koncertu
- příprava bakalářské písemné práce
Doporučená nebo povinná literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Skladby v rozsahu recitálu sestávající z barokních skladeb, českých a světových originálních kompozic.
Barokní skladba (J. S. Bach – Temperovaný klavír, Francouzské suity, Anglické suity, Toccaty, Chorální předehry)
Originální kompozice (L. Berio – Sequenza XIII, P. Graham – Hudba pro akordeon J. Gänzer – Silhouetty, A. Hölszky – High Way for One, H. Lim – Me-a-ri, G. Ligeti – Music ricercata, M. Lindberg – Jeux d´anches, B. Lorentzen – Tears, E. Satie – Sports and Divertisements, M. Smolka – Lamento metodico, I. Stravinský – Tango, V. Zubitský – Partita concertante č. 1, 2)
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, přípravy na interpretační soutěže apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb. Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje